Bugün Ne Yapmalıyız

Bugün ne giysem de moda avcılarına şık görünsem ve birinci olsam,bugün hangi yemeği beğenmedim deyip çöpe attırsam ve birinci ben olsam gibi,boş amaçlarla hem vakit hem de bütçesini harcayan insanlara sesleniyorum.Kıyafetlerinize harcadığınız milyarlarda,israf edilen yemeklerde,kaç tane Afrikalı aç çocukların,sokaklardaki aç hayvanların,savaşlarda ekmek kuyruğunda bekleyen savaş mağduru insanların hakkı var biliyor musunuz.?


Çünkü insanlar renkli dünyanın büyüsüne kapılmış,moda rüzgarı,yemek rüzgarı,evlilik rüzgarı derken o kanaldan o kanala esmektedir.Kanallar reyting kaygısı değil,insanlara faydalı neler öğretebiliriz kaygısı taşımalı,bugün ne giysem,hangi yemeği israf etsem düşüncesi yerine,bugün hangi hasta şifa buldu,hangi aç doydu,hangi savaş durdu gayesi içinde olmalıdır bence.Şayet bir gazetede köşe yazarı olsaydım,bunları gündeme taşımak isterdim.Lakin bu imkansızlığı sesimi duyurmama vesile olan,şiirkolikle gerçekleştiriyorum ve bundan büyük mutluluk duyuyorum.

Eski devirlerde esnaflar cuma namazına giderken,kasasını ve kapısını açık bırakıp giderlermiş.Çünkü hiç kimsenin harama göz dikmeyeceğinden eminmiş.Bugün kapkaççılar yüzünden halk sağlam ve emin adımlarla yolda bile yürüyemezken,esnaf canını ve malını hırsızlara kaptırırken,nasıl rahat ve huzur içinde yaşarız.Psikolojik bozuklukların,cinayetlerin,işsizlik yüzünden hırsızlıkların arttığı,neredeyse her gün şehit verdiğimiz Türkiye, içinden çıkılmayacak vahim bir hal almıştır.

Artık bugün ne yapmalıyız diye düşünme günüdür.Herkesin elini maddi manevi cebine atıp,yüreğinin götürdüğü yere doğru gitme günüdür.Sağ duyulu davranıp başkasının sıkıntılarını görmeyen gözlerden perdeyi indirme günüdür.Bugün kalbimizin ve vicdanımızın tozunu süpürme günüdür.Bugün yüreği y/ağ bağlayan zehirli örümceği öldürme günüdür.Bugün uyuşuk gafletten silkelenip,içimizdeki meleği duyma günüdür.Bugün yardımlaşarak,sosyal projeler altına imza atma günüdür.

Emin olun ki,hayat Emir'in yolundan değil,vicdanınızın takip ettiği yoldan giderseniz sizi doğru adrese götürecektir...

01 Aralık 2012 2-3 dakika 74 denemesi var.
Yorumlar