Çağ ve Çağdaşlık

Çağ ve çağdaşlık......
Günümüzde ve dahadası ülkemizde birileri birilerini çok rahat bir şekilde çağdaşlıkla yada çağdışılıkla nteleyebiliyor...
Ve bunuda maalesef kiyim kuşam gibi çağla uzaktan yakından ilgisi olmayan olgularl baz alınarak yapılabiliniyor...
Yani açık saçık birileri rahatlıkila kendilerini çağdaş örtünenleride çağdışı olarak kategorize edebiliyor.
Bende diyorumki kimin çağdaş kimin çağdışı olduğunu saptamak için önce çağı tanımlamalı,
Çağın hangi ve ne çağı olduğunu saptamaı ve ona göre kimin çağdaş olup kimin çağdışı olduğunun altı çizilmeli,
Peki o zaman çağı tanımlayalım, hangi çağdayız soyunma çağında olduğumuzu iddia eden olmaz herhalde, ki zaten öyle bir çağ yoktur ve olamaz..
Peki önce çağ nedir sorusunu cevaplamalıyız:
Çağ hepimizin hemfikir olabileceği gibi bir zama birimidir.
Peki günümüzü adlandırmaya kalkarsak, nasıl ve neye göre adlandırmalıyız, tabiî ki düzeyine göre.
Peki düzey nedir hepimizin kabul edeceği gibi teknik ve teknoloji.....
? zaman rahatlıkla teknik yada teknoloji çağı olarak adlandırabiliriz,
? çağ teknik tekno çağı ise buna göre çağdaş kişide çağa uyumlu teknik ve tekno ile ilgili,
? kişilerdir.
? Gerçeklik buysa kim neye dayanarak baştaki giyim kuşama göre birilerini çağdaş birilerini çağdışı edebiliyor.
? Eğer soyunma çağdaşlık ölçütü sayılırsa Afrika yerlileri en ileri seviyede çağdaş sayılmalı,
? Çağ ve çağdaşlık tanımına göre değerlendirirsek, teknikle ilgisi olmayan ve kendini sırf açık giyinmekten çağdaş gören kişiler çağdışı ve bunların teknikle ilgilenen ve sırf örtülü diye çağdışı tabir edilen kişilerde çağdaş kişiler olmalı..
Bunun bilimsel ve reel değerlendirmesi budur.

Şimdi soruyorum yaşadığımız hangi çağ kim neye göre çağdaş neye göre çağdışı olarak nitelendirilebiliniyor..
Öyleyse çağı tanımladığımıza göre kimin çağdaş kimin çağdışı olabileceğinin nesnelliğine değinelim.
Şimdi soyunma çağı diye bir çağ yoksa ve çağımız öyle bir çağ değilse demekki açılan kişilerin sırf soyunmaktan ötürü kendilerini çağdaş ötekilerinde çağdışı oldukalrı yönün deki nitelemeleride tamamen içi boş anlamsız konuşmaktan ibaret..

Bir değerlendirme yaparsak, teknik teknolojiden bi haber kişilerin soyundukları kadar soyunsalarda çağdaş olamayacakları açıktır.
Ama tekniği teknolojiyi iyi kullanan ve aynı zamanda örtünen kişilerinde örtüne bildikleri kadar örtünselerde çağdaş sayılacakları tartışmasız bir gerçektir..

Çağ bir zaman birimi olduğuna göre , çağdaşlıkta zamana uygun yaşam olmalıdır..........

Hangi çağdayız yukarıda belirttiğimiz gibi teknik çağında soyunma çağı diye bir çağmı yada öyle bir çağdamıyız hayır.
O zaman kim çağdaş kim çağdışı bu kriterlere göre sormalı çağdaşlık taslayanlara.
Vede kendi çağdışıyken çağdaş insanları çağdışı diye nitelemelerle toslayanlara..

Ben sözlerimi burada noktalıyorum....

Ve yorumu okuyucuya bırakıyorum...

05 Ekim 2013 2-3 dakika 1 denemesi var.
Yorumlar