Cahil Hangisi

Pis cahil diye içinden atıp savuruyordu karşısındaki okumamış olana.
'Şuna bak hele daha okuma yazma bilmiyor, ülkesinin devlet başkanını bilmiyor.'

Dilerseniz cahil diye tanımlanan bu insanın yaşantısından biraz bahsedeyim.

Bu kişi orta derece varlıklı ,eşi ve çocukları olan, şehrin biraz dışında yaşayan bir insan. Çok sevecen, güler yüzlü ve saygılıdır. Başka insanlara da en az kendi çocukları ve eşi kadar değer verir, Kimseyi kırmaz. Bir insanı kırarsa şayet günlerdir kendini affetmeyip, kırdığı insanın gönlünü almak için uğraşır. Kimseye öyle çok zararı dokunacak kötülüklerde bulunmamış, hiçbir şekilde çalmamış ve harama dokunmamıştır...

Dilerseniz bir de cahil diye karşısındakini küçümseyen okumuş olanın yaşantısından bahsedeyim.

Bu insan da devlet memuru. Akrabası belediye başkanı olan, bir zat tarafından torpille yerleşmiş makamına. Hem de ne makam! Belediye başkanından sonra en yetkili kişi. Son derece cimri bir insan. bugüne kadar kimseye en ufak yardımda bulunmamış,asık suratlı,kibirli...

Evet iki farklı insan, iki farklı yaşam, iki farklı karakter.Değerli okuyucular, sizce bu kısa ayrıntılardan sonra cahil hangisi?

19 Ocak 2016 1-2 dakika 6 denemesi var.
Yorumlar (2)
  • 8 yıl önce

    Makamlar önemli elbette ancak doğru kişiler o koltuğa oturursa dahası hakkını verirse yoksa en cahilden bile cahildir elbet görgüsüzlüğü ve bencilliği ile

    paylaşım için teşekkürler Hüseyin👑

  • 8 yıl önce

    evet katılıyorum size Sermin hanım... Ben teşekkür ederim güzel yorumunuz için🙂