Cahil Kuşaklar

Cahil kuşaklar deyince sanırım akla kim gelir, nereden bileyim ben kardeşim. Bir tarafı sakal, bir tarafı ruj muydu neydi, yok yok estetik ameliyattı, yok ya iyice karıştı, ataerkil sözler edecektim ya, neydi; altı üstü sakal bıyık... Neydi bu söz, ata sözü müydü, özlü derin söz müydü, altı sakal, ortası alt ve üst dudak, ardında ön dişler, üst dudağın üstünde bıyık, onun üstü burun, onun üstü elmacık kemiği, sonra alt kirpik, göz, üst kirpik ve kaş... Lakin bitmiyor ki; alın, alının altında kaş... 

Cahil kuşaklar bir ölse de kurtulsak mı nedir, işleri güçleri sağ sol, etö fetö, kominist faşist... Hepsinin zulmü ayrı, ne okutmuşlar bunlara bilmiyom ki... Ah bir bilsem... Ne insan hakkı nedir bilirler, ne de paylaşım nedir bilirler, torpili öğreten bunlar, adam kayıran, kadın kayıran bunlar, devlete çöken devletçiklik oynayan bunlar, milletin ensesinde boşa pardon boza pişiren bunlar,  boza neydi onu da bilmiyom ki, doğayı talan eden bunlar...

La gardaşım Y ve Z kuşağı sakın uymayın bunlara... Kesinlikle bir eğrilikleri vardır. Düzelttin edeplice, lakin saygısızlık da yapmayın ha... İnsan, yaşam, huzur nedir bilselerdi yapmazlardı sanırım. Öyle demiyor muydu İslam peygamberi, bilmiyorlar Rabbim, bilselerdi yapmazlardı deyü... Bu din konularında gerçekleri anlatmayın vallah kelle alır, küfrederler yedi sülalenize... 

Yok yani hiç bitmiyor bunların büyük sözleri de, ya peygambere, ya komutana, ya öndere ihtiyaç duyuyorlar... İşleri güçleri savaş, vurdu kırdı, bal tutunca parmak yalama, gasp, ganimet, taciz, hakaret, hak hukuk adalet bunların zihninde, vicdanında, ruhlarında yok galiba.. Baksan aynı etten ve kemikten yaratılmışız veya evrimleşmişiz amma bu kadar fark ancak Samanyolu Galaksisi ile Andromedia Galaksisi arasında bulunur, sanırım, Andreomediadan gelmişler dünyaya, başka izahatı yok... Ben bulamadım ya hu.. Biri aydınlatsa... 

İlgimi bir şey çekiyor, hani şu paralel meridyenler var ya coğrafya dersinde öğrendiğimiz, birilerinin arası 4 derece kiminin arası 111 km miydi neydi, hatırlar mısınız o konuyu... Lakin aslında, gerçekte öyle çizgiler yok yani, varmış gibi düşünüyoruz sadece, bir de yok olan yani varmış gibi kabul ettiğimiz çizgiler üzerinden konum belirleniyor.. Çok enteresan bir durum değil mi? Bir tane ruh yakalansaydık mesela ölmek üzere olan bir insanın içinden çıkan ruh denilen şeyi yakalayıp, sorup soruştursaydık, hemşrehrim nere giden diye... Yok onu da yakalayamadık daha... Ruhun ağırlığını ölçemeye çalışmışlar ya, ne oldu onun sonucu onu da bilmiyom ya hu, aslında hiç bir bildiğim yoğ, bilirmiş gibi yapmak var... Çizgi yoğ yani çizgi varımış gibi düşünmek var misali.. bu ağırlığı etkileyen yer çekim kuvveti miydi, insanın biri yer çekimi demiş, gök itimi de olabilir mi, bilmiyorum ki...

Y ve Z kuşaklarının düşünürlerini çıldırtacaklar, cehenneme çevirdiler yedi iklim yedi deniz dünyayı ... 

Bir gün gelecek bana da ne cahilmişsin diyen bir kuşak çıkacak mı acaba, elbette çıkar herhalde.. 

Uçan arabamız yoğ, yapay zeka arkadaşımız robotlar nerede kaldı, dünya kaynaklarını aritme(a)tik ortalama ile bölüversek insan sayısına olma mı, olmaz derler, türlü türlü mazeret üretirler, uçan süpürgeye veya kanatlı atlara binip şöyle rüzgarı hissetsek ya, o da yoğ... Yüzde  10 luk kesim  yüzde 90nı dünyada sömürüyor resmen... Nasıl düzelir bu dünya, biri bana akıl versin, gene bir özlü söz bak: akılları pazara çıkarmışlar herkes kendi aklını almış derler, bilmem kaç gaymeye alınıyor akıl... Kilosu ne kadar, eni boyu derinliği nedir aklın, neye göre pazara çıkarıyorlar değil mi, yani kim çıkarıyor akılları pazara, tezgaha... Akıl hangi renktir, yetişmiş midir, çiğ midir, çok pişmiş midir... Cevap yoğ kardeşlerim, bir bilinmez içinde iyice bunaltıyorlar bir de son nesilleri... 

Ne olacak bu ülkenin, bu dünyanın hali vallah bilmeyam... Sizce? Meteor falan da düşmüyor yani büyükçe okkalı bir tane düşse ya, yok abi, göktaşı geliyor diyorlar bakıyom bakıyom gelmiyo gökyüzünden... Siz gördünüz mü hiç.. 

Tanrı Allah diyenleri var, vahiy de, melek de yeni peygamberde göndermiyor... Evrim diyorlar hala kanadımız yoğ, solungacımız yoğ, soğukta üşürüz, sıcakta yanarız... Bilemiyorum bir türlü ne yaparız bu halle... 

O kadar sorun var ki dünyada, vahşet desen almış başını gitmiş... Neandertal ile homosapiens midir nedir iki ayrı tür gibiyiz veya anlatılıp durulan melekler ile cinler gibi iki ayrı türüz bu eksi kuşaklarla.. Benim devreler yandı galiba, gecenin bu saatinde.. Yanmak iyidir derler,  ya atom altı parçacık görür derler yananı ya da Tanrı.. Lakin ikisi de kör olmuş görmüyor sıkıntı burada aslında değil mi? 

Sevgi Tanrınız, aşk dininiz, insan hakkı da ideolojiniz, devletiniz olsun dostlarım.. 

İyi ömürler dilerim, son nefese değin yaşamaya ant içelim, gerisi ya madde kerimdir ya da ruh muh işte... 

Saygı hürmet ile azizim

En sevdiğine emanet ol emi..

08 Mayıs 2021 4-5 dakika 192 denemesi var.
Yorumlar