Cahillik Savaşımızın Askerleri

Hayatı karanlık gökyüzüne benzetirsek yıldızlarda öğretmenler olur.Her karanlığın ortasında bir aydınlık göze batar.Öğretmenlerimizin yıldızlardan farkı ise tek yıldızken gökyüzüne bir çok yıldız kazandırabilirler.Geleceğe zemin hazırlayan bu kutsal mesleği diğer mesleklerden ayıran bir özellikte budur işte.Öğretmenler her tarafı aydınlatmak için mum gibi erimeyi göze almışlardır.Bizim görevimiz ise mum erimeden aydınlanmaktır.Karanlık gecmişimize yada karanlık geleceğimize nokta koyarak yeni bir hayat başlangıcı bizim için daha iyi olacaktır.Hayatımızda başlangıç yaparken klavuzumuz öğretmenimiz olacaktır.Bize birşeyler öğretmelerinin karşılığında kölelik istemeyen fedakar öğretmenlerimizin tek dileği aydın bireyler yaratmaktır.Ne kadar aydınlık fazla olursa karanlık o kadar çabuk pes eder.Karanlık pes ettiğinde yıllardır verilen kurbanlar geri gelmez belki ama verilecek kurbanların önü kesilmiş olur.Hayatımızda verilen cahillik savaşının askeride yine öğretmenlerdir.Çoğu hatanın göbeği olan cahillikle savaşmak tahmin ettiğinizden daha zordur.

SOKRATES ' in ' Cahil insan kendi kendinin bile düşmanıdır , başkasına dost olması nasıl beklenir ' sözüyle öğretmenlerimizin ne kadar zor bir savaş içinde olduklarını görmemek içten bile değil.Cahiliyetin düşmanı ama cahil insanların her zaman yanında olmalıyız.Onlarda isteyerek cahil olmadılar sonuçta.Bazen aile bireylerinin hataları sayesinde ve bazende geçim sıkıntısı yüzünden cahillik yoluna itildiler.Ama dediğim gibi onlar girmediler itildiler.Ne varkı hayatımızda bu durumu düzeltecek bir çok yıldızımız yani birçok öğretmenimiz var .Öğretmenlerimiz çabaları sonucu oluşan meyveleri toplamaya başlamıştırki ülkemizde geçen yıllara göre okuma yazma oranı artmaktadır.Cahilliğe yani karanlığa en büyük darbe vurulmuştur.

Cahilliğe en büyük darbeyi vuran bizim klavuzumuz olan öğretmenlerimizi sadece bir günde hatırlamak ne büyük bir ayıptır aksine öğretmenlerimiz bir gün bile unutulmamalıdır.Bu yüce askerlerimizin önünde eğilip Öğretmenler Günlerini kutlarım.Yıldızlarımıza ve gelecekte yıldız olan arkadaşlarıma saygılarımla.

20 Kasım 2009 2-3 dakika 1 denemesi var.
Yorumlar