Çalıkuşu'na mektup

...canım benim günler değil aylar geçti mektup yazmayalı,şu cep telefonu çıkalı her şeyi daha hızlı ve çabuk halletmeyi,her şeye daha ulaşılır yaptık ama bir yerlerde bir yarım kalmışlık var bir eksiklik var hissediyorum,kağıt kalemi özledim biliyor musun ?,geçen zaman zarfında dünyada ve bizde ne çok değişimler oldu öyle baş döndürücü gelişmeler oldu ki bunları konuşmak isterdim,Suriye iç savaş içinde,batı ve Amerika aynı hain ve alçakça politikaları ile İslam coğrafyasını yangın yerine çevirmeye devam ediyorlar,almanya'da sürekli Müslüman ev kundaklamaları yapılıyor ve failleri bulunamıyor,İngiltere o hiç vaz geçmediği entrikaları ile ülkeleri karıştırmada ortadoğu'yu dizayn etmede baş rolde,Rusya her zaman soğuk ve renksiz,hain ve dost görünümü ile hiçte inandırıcı değil,bizde ise her şey daha iyiye gitmesi gerekirken yersiz ve gereksiz fitne-fesat çıkarıcı oyunlar oynanmaya hatta istedikleri kargaşa ve kaos ortamı çıkmayınca daha fazla azıtmaya dönüşen nankörler var ,deli danalar gibi saldırıyorlar,barış ve huzura giden yolların açık tutulması uğruna ciddi riskler alarak halka ve millete hizmet etmek isteyenleri anlayış ve takdirle karşılamak yerine,kan ve barut kokusunun devam etmesini isteyenlerin hırçın ve akıl almaz saldırgan ve karalama politikaları bu cennet ülkeyi hak etmediği durgunluklara sürüklemekte,yıllarca bu ülke topraklarında teröristlerle işbirliği yaparak karanfiller vermek için dağa çıkanlardan selam gönderenlere,siyasi,askeri,bürokrat işbirlikçilerin varlığı artık gün ışığına çıktı,hem yıllarca bırakın kökünden çözmeyi daha çok artması için oyunlar çevirdiler, şimdi de şiddetin ve iç savaşın çıkması için çabalayan dış güçlerin ekmeğini yağ sürmeye devam ediyorlar,spora gelince ben Galatasaray sen Fenerbahçe oluşumuz aramızda en ufak telafuzu bile geçmezken,zaten ikimiz de özellikle futbolu tam bir afyon olarak görüyor ülke insanlarını uyuşturuyor en kutsal değerleri gibi beyinlere enjekte ettiriliyor, yine saçma sapan çekişmeler devam ediyor tarafgirlik bin yalan ve öfke yaşatıyor,hakemlere saldırıyı baş antronörler en ahmakça şekilde yapıyor futbol ve basketbol taraftar terörü ne yazık ki kulüpler bazında sürdürülüyor yine, ahh çalıkuşum.o kadar dertleşeceğim konular var ki canım acıyor ruhum işkence çekiyor,bu güzel ülkemin havasını koklamak ve nimetlerinden yararlanmak yanında onu üzen her şeye karşı her gün bin umutla uyanıyorum.Canım benim buraya kadar başını ağrıttım belki ikimizi unuttum,ben seninle mutluyum varlığın bana güç veriyor seni her gün arayışımdaki heyecanımı sıkıcı bulmuyorsan bu benim seninle olan beraberliğimin sesidir,hiç son bulmayacak sana olan duygularım çünkü beni bir uçurumun kenarından çekip almıştın,bu dünyayı,hayatı ve ötesine dair en doğru ve temiz düşüncelerle,fikirlerle birbirimizi tamamlamaya sebep olmuştun,dayanıksız ve zayıf bulduğunda beni tereddütsüz yaralarımı sarmıştın,sen ne güzel bir dost ve sevgilisin bana ,bunu asla unutamam,keşke bu şehirde yakınımda olsaydın çalıkuşu,canım çok sıkılıyor içim içime sığmıyor doğrusu,senden tekrar bir masal dinlemek isterdim,bir martı ile aramızda geçecek konuşmaları anlatsın içinde gökyüzü İstanbul,deniz ve iskele ve vapurlar olsun,kulağımı sana uzatıyorum hadi anlat biraz.Bir tanem,buralarda hava yeni yeni ısınıyor erguvanlar açtı ve boğazın mavi rengiyle harika uyumlu,bu bahar günleri bambaşka güzelleşiyor İstanbul, ve her sabah iskelede ve her akşam iskelede seni görür ümidi ile bakınıyorum,bekliyorum biliyor musun ?,oysa sen uzaklardasın ama hemen yanı başımdaymışsın gibi hissetmek işte,beklemek..beklemek..hayat beklemektir,gerçekten bu ne güzel sancılı zor bir süreçtir çalıkuşu nasıl anlatmalıyım,beklemek..umutların yeşermesini..yarının gelmesini..bir tebessümü..güneşin çıkmasını..yolcunun gelmesini..müjdeli bir haberi..işte hayatın içinde ne varsa ,en önemlisi seni beklemek bana öyle bir haz ve heyecan veriyor ki şaşılacak derecede kimsenin kabullenemediği melankolik bir hal bu,neticede insanız ve muhtacız insanlığa ve ikimiz yetiyoruz birbirimize çalıkuşu ,benimle aynı seni bulmuş olmak benim tek tesellim,çünkü ne konuşsak neyi paylaşsak aynı ortak reflekslerimiz var sımsıkı sarılmak gibi bir boşluk bırakmadan aramızda,aynı topraktan olmak mütevazilikte ve paylaşımcılıkta, insan gibidir toprak..toprak gibidir insan..sevilmeye sevgiye bakılmaya uğraşmaya gönül vermeye her zaman hazırdır ve her zaman ilgi ister sevgisizliğe hiç tahammülü yoktur toprak ,bakarsan bağ olur bakmazsan dağ olur,işte insanda böyledir elinden tutulmazsa ona güç ve destek olunmazsa bir sevgi dili yetişmezse hayattan silinir dışa itilir,kalbi ruhu ve hayatı doğru sözlerle tamamlanırsa melek olur,aksi takdirde şeytan olur insan,canım benim sen bana bir masaldan düşer gibi en güzel masal kahramanı olarak hayatıma girdin,seni beni bu dünya hayatı ne kadar üzdü ve yorduysa,bizi ötelerde misafir edecek ebedi hayat bin kat mutlu edecek ...selam ve dua ile, mektubunu geciktirme tamam mı ?..


11.04.2013/beylerbeyi

11 Nisan 2013 4-5 dakika 164 denemesi var.
Yorumlar