Çalıkuşu'na Mektuplar - 6

çalıkuşu' m ..


.....Bu ikinci gelişim beylerbeyi saray bahçesine kahvaltı içiin ah ne temiz bir sabah hava ve etkileyici bir saray vardı karşımda çalıkuşu biliyorum sen yokken gelmemeliyim belki sensiz bu güzellikleri yaşamanın yavan olduğunu biliyorum bir saray bahçesinde birlikte olmak değil belki kasıt , gönül sarayında birlikte olmak önemli boğazın o derin ve kalın akışı mavi sesi dinlendiriyor beni ve ilk çayımı yudumlarken düşünüyorum bunları.Yani huzur ve mutluluk dediğimiz duygunun görünenden çok görünmeyen kısmında gizli olduğunu fark ettim evet yanımda olman bir başka güzel ancak ruhumu doldurman daha bir güzel .Sana yazmak seni düşünmek yazdıklarını okumak ve beni yazmaya teşvik edici içtenliğin israrın bana İstanbul kadar güzel geliyor mektubunda bazı karamsar satırlara rastladım çalıkuşu diyorsun ki '....insan ne yana dönse yalnızlaşıyor bu çağda...öncelikli olarak düşüncelerin derinliği yalnızlaştırıyor işte bu sebepten sığmıyoruz hiçbiryere..bizi tasıyabilen tek şey olan kelimelere sığınıyoruz ve onları bir araya getirme hüneri bize kalıyor sonra...bazen onlar bizi hünerlice kullanıyorlar da istediklerini söyletiyorlar bir bakmışız ki kendimizden uzaklaşmışız....' Canım benim her yeni söylenmiş kelime bizde yenilenen bir fikir bir şuur getirmekte hiç değilse bir duygu birikimi yapmakta her zaman aynı coşku geçmiyor içimizden kimi zaman en mutsuz insanıyızdır kelimelerin.Bu şehrin yedi tepe hasretiyle örgülenen bir bahara ait gibi hissettiğim günlerim olur bazen ,ve öyle bir bahar tasavvur ederim ki serçelere şevk, goncalara zevk veren bi rüzgârın musikisiyle kendimden geçerim çok vakit.Aşk, içine düştükçe farkına varmakta güçlük çektiğim, her seherde göklere gözyaşı ektiğimdir çalıkuşu her ne var ise keder nâmı altında saydığım, şu gönül dediğim viranemin çektiğini bilemezsin her bahar ağlarım ben her bahara yağmur olup düşer hayallerim .Ah gülüm canım benim ,şimdi Çengelköy sahilindeyim ve iskeleye yanaşan vapuru izlemekteyim martılar nasıl da coşkulu dönüyorlar eğilip kulağıma fısıldadıkları senin beni düşündüğün ve iyi olduğunu müjdeliyorlar.Aklıma Eminönü ve eyüp sultan camii güvercinleri geldi seni gördüklerinde nasıl konup havalandıkları hepsinin ayaklarına doğru yakınlarına geldiğini görür gibiyim uçuşan eşarbının mavi rengini boğazın o sıcak rengi sanarak başının üzerinde uçuşları en güzel fotoğraf olurdu yanımda senin olduğun bu hikâye bitme ve bu bekleyişin derin ızdırâbı geçmeZ ta ki sen bu şehre bu mavi kente gelinceye kadar farkında mısın? çalıkuşu gitgide bir karasevdâ romanının, biçâre delikanlısı gibi kendimi görmeye başladıım.Seni getirmiyor diye, takvimleri taşladımİ stanbul'u tarih boyunca arzu edenlerin sevdası ne ise çalıkuşu seni de burada görmeyi o kadar istediğimi bilmelisin sen benim İstanbul'umsun..istanbul'u sen bildim seni İstanbul.Sana o kadar değer veriyorum ki hep gözümün önünde olmanı sevinç ve sıkıntılarımızı beraber karşılamamızı çok isterdim . işte bu düşüncelerle çalıkuşu vurdum kendimi sahile ve dalgaların beni avlayacağını düşünemezdim çok yakın duruyordum ıslandım.Islanmışlığıma sevindim mavinin kaç tonu var bugün farkettim boğaza yakın yürürken yanıbaşımda hızla ve sıkıca akıp giden çalkalanan ve o güçlü derin suların dalgalarını , beyaz köpüklerle çoğaltan akıntının dinamizmi görülmeye değerdi.Yaşama sevincim artıyor seyre koyulurken yakın geçen teknelerin üzeri dolu dolu insan bana kıskançlıkla bakıyorlar hayranlık ve hayretle ve dürbün fotoğraf ve gözleriyle baktıkları sarayın bahçesindeyim burada olmak istediklerine eminim çok tekne ve yat geçti hepsini izledim zaman ne çabuk geçiyordu ve ben tekrar nilüfer çiçeklerin dolu olduğu havuz başına kahvaltı masama geldim ..kağıt kalemime aldığım notlar.....
. benimle olur musun..? bu sarayın bahçesinde
benimle yaşar mısın ..? zamanın gerisinde
ister miydin..? sarayda beraber büyümek
bahçesi genişce sarayın ağaçlarına çıkmak
bize ayrılan yerlerden denize bakmak
bu havuza ellerimizi korkmadan daldırıp çıkarmak
ve kovalamaca oyunlarımız.... düşünce dizlerimizi acıtmak
etrafında sarayın koşmak...koşmak..
mermer basamaklarında oturmak
küçük suçlarımızı gömmek ağaç altlarına.........çalıkuşu'm yazdığım bu şiir notlarımın karalamasını düzenleyip daha sonra sana atacağım..canım benim şimdilik bu kadar hava kararmadan dönmeliyim..sevgiyle öpüyorum

18 Temmuz 2011 4-5 dakika 164 denemesi var.
Yorumlar