Çalıkuşu'na Mektuplar - 7

çalıkuşu'm

....Bir köşeye çekilip yalnız yaşamak istediğim anlar oluyor hem şehrin coşkusu hem işlerimin yoğunluğu o kadar bıktırıcı oluyor ki çalıkuşu zaman zaman ne yapacağımı bilemiyor kendimi dinleyecek birilerini arıyorum.Hayatın tesadüfleri demek istemiyorum bunu seninle daha öncede konuşmuştuk hayat hikmet ve ibretlerle dolu ,sırların sırrının yasaları ve kaçınılmaz kaderi ile yaşarız biz ve dün gece göğün apaydınlık bir hali vardı çalıkuşu.Pencereye koştum ve senin için seyrettim ne güzel parlıyordu yıldızlar her biri gümüş çiviler gibi sanki göğe çakılmışlardı ve yıldızlardan bana doğru yayılan ışıklar arasında senin hayalini gördüm nefesini soluklarını fısıltılarını işitir gibiydim.Ah çalıkuşu bahtiyar mı olmalıydım yoksa perişan mı. ve senin sözlerin aklıma geldi :"...gittikçe yalnızlaşıyorum. bir pencerenin ardından hayat; kala kalmışlığıma bakıyor.
çıkmaz sokaklar yolcusu gibiyim ömrün tüm çıkmazlarına girmişliğim var, adımı çıkmaz sokak nöbetçisi kılıyor bundandır çıkmazları olan insanları iyi bildiğim ben, seni yalın ayak adımlıyorum! asla ayak sesimi duymayışın bundan bir çiçeğin ve tohumun uysallığında dokunuyor ellerim dahası yüreğim. bilmiyorsun sukutum dağlar misali yahut okyanus gibi; iç dalgalanmalarını hissettirmeyen. derinliğin nerde son bulacağı bilinmeyen.."..yazdıklarını anlamaya çalıştım.Sonsuz düşüncelere daldım kalbinin içini anlamaya çalışıyorum çalıkuşu.Bazen öyle yazıyorsun ki seni anlamak için ne çarpıntılar geçiriyorum bir bilsen mesela şu yazdıklarını düşünüyorum : "..ve ben, seni yalın ayak adımlıyorum yaralanmaya açıklığım bu sebepten gönlünün çıkmazlarında kan görürsen "o" benim! eğil ve dokun bana; dokunamadığın kadar çok ben sevdaya zırhlarla çıkmam! Bundandır baştan yenilmişliğim lakin bilirim sevdaya yenilmektir, zafer kazanmak şehrimin surları ağlıyor, merdivenleri yanıyor. Yalın ayak yüremeye konanlar yanıyor. işte sana söylemeliyim : ve hayat çıkmazlarını bende adımlıyor...bir "sır" vereyim sana. çıkmaz sokakların hepsi aynı yere bakıyor, nereyi adımlarsan adımla... merkezi "aşk"tır çıkmazların. ve aşk çıkmazdır ama; çıkmanın asla istenmediği çıkmazlara...".. Bana yazdığın her cümle sakladığım en güzel hediyelerindir.Benim sanat tarihine olan ve özellikle osmanlı camii'lerine olan merakımı ilgimi bildiğinden olsa gerek şehrin ulu camisini anlatmışsın seni okurken gözlerimin önüne geliyor .İçinde küçük bir şadırvandan bahsetmişsin çok ilgimi çekti bu daha önce hiç görmedim böylesini ve duvarlarını süsleyen iri kufi yazılar .En kısa zamanda bahsettiğin camiiyi görmek ve seninle görüşmek için de yaz tatilinin gelmesini bekliyeceğim.Çok kısa bir zaman aralığında yazıyorum sana bu mektubu az sonra yazarlar birliği vakfına uğrayacağım daha sonra üstad şair yazar sezai karakoç ile bir tanışama-görüşme sohbetimiz olacak .Sana bunların hepsini yazacağım çalıkuşu ne olur kendine iyi bak Allah'a emanet ol ilaçlarını almayı unutma daha iyi olduğunu bilmek istiyorum.Beslenmeni de ihmal ediyorsun lütfen alman gereken kaloriyi aksatma sevgiyle öpüyorum....

19 Temmuz 2011 3-4 dakika 164 denemesi var.
Yorumlar