Çevirme

Çevirme

Kaç yıl , neredeyse 55 yıldan fazla hiç kimlik kontrol çevirmeye rastlamamıştım , ilginçtir onca gezip tozmalarım içinde hatta kimliksiz olduğum günlerim oldu , yanımda taşıdığım ya öğretmen kimliğim , ya da İstanbul'a geleli akbil bulunurdu , nedense son yirmi gün içinde ikinci kez çevriliyor kimlik kontrolünden geçiyorum , ilkinde kimlik yine yanımda yoktu fakat çabuk davranıp ezbere kimliğimi okuyunca polisin de işine geldi , ' ne oldu  ? hayırdır birine mi benziyorum doğrusu rahatsız oldum ' deyivermiştim ama sonra söylediğimin saçmalığını anladım inşaallah bir yaptırımla karşı karşıya gelmem dedim , sesimi daha sevecen yaparak ' çiçeği burnunda daha yeni emekli olmuştum hoş geldin der gibi oldu bu çevirme memur bey ' , adam görev başında tabi ciddi ve resmi olacak cevapsız kaldı sözüm  , o elinde tuttuğu küçük makine ne ise tüm şecerimi görüyor demek ki , sormaya başladı baba adı , anne adı ? nerede okudun ? Ankara , ehliyetini nereden aldın ? Uşak'tan, memleket kütük nereli ? Elazığ/Ağın ..vb , tamam geç.. ! temiz ..! , ikinci kimlik kontrolüne takılmam da dün oldu , Marmaray'dan inmiş aktarma için metro'ya bineceğim , çevreme nasıl bakınıyorsam şüphe uyandırıcı mı göründüm nedir ! , ' hoopp bi dakka gelir misiniz ' sesine yöneldim , tamam geleyim hayırdır ne oldu , meğer polismiş çağıran , haklı olarak aramızda onları ilk anda tanımak mümkün değil çünkü siviller , iyi ki bu sefer son anda kimliğimi almışım yanıma , baktı ve 60 saniye olmadan geri verdi , bir şey söylemeyince memurun yüzüne bakıyorum ama o benim yüzüme bakmıyor ,  genç memur seslendi başka birine ' gitsin mi amirim ' diye , adam yorgun mudur , tarz mı , trip mi , ya da aradığı her kimse ben mi değildim ne ,  oralı bile olmadan el işareti ile hadi gitsin yaptı ,  eyvallah olduk , neyse  , aslında bunun doğru güzel ve güven verici kontroller olduğunu tabi ki biliyorum , bir anlamda öyle başıboş bırakılmış kalabalıklar olmadığımızı , güvenliğimiz ve huzurlu günler geçirmemiz için aralıksız hiç ihmal etmeden devam eden bu kontrolleri alkışlıyorum ve takdir ediyorum , çünkü terörden çok yanımız yandı hala da eskisi kadar olmasa da arada bir şehir içinde ve kırsallarda devam ediyor ,ben de artık kendime çeki düzen vereyim bari , kimliksiz bakkala markete bile çıkmamalıyım , maceraya , görevli memurları uğraştırmaya hiç gerek yok , bugün yine Avrupa yakasına geçeceğim kimliğimi özenle cebime koyup hazır ettim böylece içim rahat , Üsküdar'dan Yenikapı'ya Marmaray ( boğaz denizin dibinin de altından geçen tüp geçit ) ile geçeceğim , bu altıncı geçişim oluyor , her geçişimde , millete İstanbul halkına yapılan böyle muhteşem dev projeleri gerçekleştiren devletimize ve yetkililere dualar ve teşekkürler etmekten kendimi alamıyorum , bu yeraltı yer üstü denizaltı tüm hizmetlerin İstanbul ve ülke için yapılanlar dünya çapında ilerlemelerdir , yankıları dünya devletlerinde ve halkların içinde güçlü biçimde yerini almaktadır , gözle görülen ve fark edilen başka bir gerçekte devlet başkanımızın , isteyerek ya da istemeyerek dünya liderlerinin ve ülkelerinin saygı duyduğu çoğu zamanda kıskandığı lider konumunda oluşudur ,ne kadar onur ve gurur duysak azdır , ülkemizde yapılan bunca muhteşem yatırımlar , tüp geçitler,köprüler,yollar ve İstanbul hava alanı , okullar ve hastaneler, savunma sanayinde müthiş ilerlemeler İHA-SİHA 'lar, savaş uçağı top ve araçlar ...vb rağmen bazı mahfiller ,sürekli itiraz karşı durma , engeller üretme iç ve dış lobilerle devletimizi şikayet etmeler , müdahaleye çağırmalar , terör odaklarına destek vermeler ..vb , bu davranışlarını nefret , kin ve düşmanlığa dökerek yapıyorlar, özellikle dış düşman güçler ve bu odakların destek verdiği beslediği içte lobileri vasıtasıyla  vatanımızı bölmeye , işgale hazır hale getirme çabaları elbette hüsran ile sonuçlanacaktır, bugüne kadar öyle olmuştur , bugünden sonra da öyle olacak her zaman .



15.01.2024


18 Ocak 2024 3-4 dakika 164 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar