Çeyrek Dolar

Nerede okuduğumu bile hatırlamıyorum, gülümsemek iyidir yazıyordu bir yazıda, sana kendini iyi hissettirir hemde maliyeti bedava. Taraflı tarafsız, yerli yersiz, zamanlı zamansız ama doğru ama yanlış hiç fark etmez, gülümsemek iyidir. Gülümsemek geliyor içimden ama sıkılıyorum...

Neden sıkıldığımı iyi biliyorum bu sefer, dar geliyor yaşadığım hayat, kendi dünyam bana dar geliyor. Yaşadığın hayatın dar gelmesi... Eminim birçoğunuzda hissediyordur bu daralmayı, daha uzaklara gidebilme, sesimizi birçok kişiye duyurabilme isteği, yeni insanlarla el sıkışma...

İşte böyle anlarda gülümsemek yetmiyor insana. Oysa mutsuz görünmemek adına her şeyi yapıyoruz, hüzünler icra memurları gibi kapıya dayandığında hali hazırdaki sevinçlerden veriyoruz. Cepteki hazır gülüşleri bitirene kadar harcayıp asmıyoruz suratımızı ama yetmiyor. Bir uzaklara gitme isteğidir sarıyor insanı, başka dünyalar görüp başka insanlarla tanışma isteği...

Başka bir ülkede olduğumu hayal ediyorum böyle anlarda, Amerika, Çin, Filipinler Küba. Yardım için bir ekiple Haiti'ye gidiyor ya da Türkiye'ye vize istemeyen bir ülkeye gidiyorum uçağa atlayıp, sonunu hiç düşünmeden çıkıyorum yola. Hırvatistan, Güney Afrika, Arjantin ya da Japonya, cebimde dönüş için bilet parası kalana kadar harcıyorum paramı ve sonra uçağa binip geri döndüğümü hayal ediyorum, gülümseyiveriyor birden suratım.

Sonra bir aptal cesaretidir sarıyor içimi, bankadaki milyon dolar olmaktansa elden ele dolaşan bir çeyrek dolar olmak iyidir diyorum, elden ele gezip tüm dünyayı dolaşmak. Taraflı tarafsız, yerli yersiz, zamanlı zamansız ama doğru ama yanlış hiç fark etmez, sonunu düşünmeden yola çıkmak.

Elimi cebime atıp çıkarıveriyorum paramı, gidiş dönüş bilet parası birazcıkta fazlası olsa yeter, denemeye değer diyorum. Hevesimde param kadar kısa sürüyor, dar gelmeye başlıyor aniden hayat, kendi dünyam bana dar geliyor.

Anlıyorum ki bu daralmaların sebebi düşlerimi kaybetmem ama yinede gülümsemek iyidir diyorum bende, sana kendini iyi hissettirir, üstelik maliyeti de bedava. Şimdi bütün olumsuz şeylere inat gülümseyin, bakarsınız bir gün yolculuk sırası size gelir, uzaklar yakın olur bir anda.

Afganistan / Nimruz

08 Nisan 2010 2-3 dakika 24 denemesi var.
Yorumlar