Çocuklara Bir Bilmece

Koyun yaş iken mi eğilir?
Sorun ya koyun olmak ya da eğilmek, yaş-lılıkta sorun yok bence, Merdivenli bir yapı izlediğimiz yol.Bir adım öte değil bir adım yukarı iken hedef tökezleyip düşmek yeniden başlamak için tecrübe adı verilen zaman kayıplarına neden oluyor. Ki bu artı olarak kabul edilen kavram ta ki tökezleyip düştüğümüz noktada anlamını yitiriyor. Gerisi mütemadiyen muallak.

Her çöküş bir yükseliş habercisi değil mi? Her yokuş ardı iniş, ya da sözüm ona umut hayallerin alın teri değil mi? Bunlar da suda çözülmüş alfabemizin hayata mistik bakan penceresinden dökülen incilerden birkaçı. Ödül vaat eden inandırıcı, fakat azmin noksan kaldığı noktalarda, cezalandırıcı. Her günümün hiç inanmadığım sözü geliyor aklıma ?Realite için avcı'.

Bir yolcu bir yolcuyla göz göze gelirse, kime düşer selamun aleykum. Aklımı kurcalar bu basit gibi görünen uygulaması zor denklem.
Ama çok şükür gözler atlar hemen; ve aleykum selam.
Düşüncelerin gücü yetmez bazen hem de istemez f/aslını kaybetmesine. Böyle çağdaşlık düşmanı olur çağ. Artmadıkça üremedikçe değişmedikçe yabancılaşmaktan gidemez öteye. Gidemez ilerleyemez bir adım yukarıya. 3 adım yukarısı, uçurumdan düşmek bilinir açlık ve ya tokluk gibi.yadsınmaz bir gerçektir ama yok mu, koyun psikolojisi. Gidip dönmüşlerin ardından koşmak niye?

Yüz ölçümü küçüktü dünyanın sığdılar ama sığmazdan geldiler. Akıllandılar, akıllandılar ama birbirlerini akıllanmadıklarına ikna ettiler. Savaşlar böyle kazanılmış dediler.İşin garibi bunu kaybedenler de bilirler.Tüm savaşlarda olduğu gibi.
Soğudu, ısındı ya çok soğudu ya çok ısındı. Git gide azaldılar. Bitmediler bitemediler, bitirilemedinin son noktasına kadar erdiler.
Yüz ölçümü küçüktü dünyanın, düşün işte (national geographic) filler ve çimenler.
Bir şişe parfüme giderse bir balina, artıran çıkar elbet. Yarım şişe. İsraf, el insaf! Bırakılmalı bu kapitalist hegemonya. İsrafil üflese meyini çıkıp masalara göbek atacak durumdayız. Farkında mıyız bilmiyorum ama tersine işliyor bu rüya. Dur demek lazım, ya da bir an önce biri bizi uyandırmalı.

Cinsellik fantezi gelmiş gelecek gitmeyecek bir araya gelmişler.
Sormuş biri diğerlerine;
-bu mutlakıyet çabası niye?
Daha anlamsal olması için bilmecenin. Neden bu hızlı daha öfkeli en nefretli hareketi demiş.
Malum bir günde kalkmaz cenaze demiş. Atlamış oradan bir yerden, zaman.
Diğerlerine laf kalmamış.
Bilinmesi kadar makul olması lazım umudun. zor olan olmamalıdır.bence ekmekten daha olunca doymanın ne anlamı var ki. Dinlendiren olmalıdır galiba.
Huzur yani nasıl bir konudur?

Korkmamak halay başını çeker. Damat dünyadan habersiz vurur davula davulcu, düğün mesnetsiz.
Gülenin başı dertte ağlayan habersiz. Kim kime sana bana. Başka kime?

Sorarım ben şimdi suçsuz muyum, hayır pardon Günahsız mıyım diye, ?hakime'.
Mecburen yani, dayatılan mecburiyetten.
Bir varken olmayacaksa eğer, bir yokken.
Onbaşılar masalı nerden çıktı.
On larıcı olmak adına neslini tükettiğimiz insan ırkı. Bu değil mi azalmamanın zırhı. Bu yüzden değil mi ?kötüye azalmak deyimi'. On on azalmak da ha kolay değil mi?
Sır Nedir?
Zekanın hakimiyetinde, akıl ölçüsünde, biraz da sebat ve son olarak fikir geri kalan hafriyat değil midir?
Sarı bacasız fabrika diye nitelendirebilir kılmak zor mu? Emeğin paylaşmayla birlikteliklerini takip etmek kavramak ve insanca yaşamak varken dimi?
Hakim benim yalancım olsa ne yazar kağıda,
ya da Türkçe ve ya Kürtçe ya da Arapça bizzat Ermenice, vicdanımla lisansızım nasıl olsa.

Özgürlük istiyorum feda ederek özgürlüğümden. Durum isyansal kaygıların önünde.
Da ha kötüsü okyanus çok derin göle kaşık sallama devri kapandı, diye bağırsam.
Biri diyor,duyuyorum.
-Belki.
Hayır hayır! Tutmaz. Diyor diğeri.
Çatallar yüreğe devri, bıçaklar ensede.
Rus alın onlar ailesel olarak daha faydalı.
Twitleyin tamam ama Fransız olmasın bandırdığınız, twitine.. Elektrokimyasal bilinç bombası aşkına, düşman ha orda ha burada ha şurada. Terör kedi gibi sinmiş köşeye.
Kim süt döktü ki?ben ce şu karşımda ki gece siyahisi beklide Yahudi.
Bize ne.
Özgürlük isterken özgürlüğünden neden feda eder insan.
Hangi ırk bunun müsebbibi
Hangi affedicinin emri bu.
Özgürlük istiyorum ben. Daha.
En azından komşum adına. Onun gibi bende üşüyorum.
Yok sa bir tek ben mi kötü düşünüyorum.

Kaza, geçtim üzüldüm ama geçtim. Damdan düştü hadi ona güldüm de geçtim cezasını her daim ödüyorum daha. Azrail desen oh ne ala tedbir önlem mualla/k iş kazası sonra ödenir borcu,
Bu boşuna giden canlar niye. Bir de katliyamyamlısı çıktı maçta olana illalah
inşallah bu dünyanın yardımcısı. Neden bu kullar kuma kuşi gibi dağıldı.
Hayrü nisa nerede? Hayrun ekber ne demek?

Amaca kadar barış yılları çocuklar kıssadan bir gece bu kadar genel olmamalı hece ama vakit dar
Nedir bu bilmece?

Günlük sayfasının daha olmadığı günler. Yaprağa yazıyorum.
Bir öncenin sonrası.Yani bir kıvılcım öncesi bitti. Yanarken izliyorum.
Dur diyen kalmadı, ya da diyemeyecek.
Ben ise, Bir koğuşun içindeyim sıcacık, ya da ilk buluş olan vicdandan kafesin içi bu, susuyorum.
Dağ titremez,
aşk titretir diyorum.

05 Şubat 2012 5-6 dakika 25 denemesi var.
Yorumlar