Çocuktur Yapar

Bilim adamları da yanılırlar. Ne de olsa onlarınki de varsayımlarla rastlantılarla doludur. Kesinlik olsaydı ben mesela erkek yerine dişi filan doğardım. Gelecek ve geleceğimiz bu nedenle pek sislidir. Zaten düşünen insandır. Onca kirlilik onca ölüm onca vurdumduymazlık ve boş vermişlik; yangınlar depremler yetmezmiş gibi böceklerin ölümü ağaçların yaprakların cayır cayır yanışları kaplumbağaların kül oluşları toprakların kararışları elbette tüm bu felaketler insanların hırsı bitip tükenmek bilmeyen sevgisizlikleri yüzündendir...

Bir balığın bir kaplumbağanın gözlerine dikkatlice bakarsanız onların ne demek istediklerini çığlıklarını duyarsınız. Ama işinize gelmez...Hep öyledir. Bu yeryüzü sadece insanlara katillere hainlere aittir değil mi?

Hepsi boş. Konuşanlarda boş boş konuşuyorlar zaten. Bu durumlar yaşanmasa kimsenin de umurunda değildi Küresel İklim değişiklikleri. Fıstık gibi yaşamaya devam edeceğiz. Hem de ne fıstık. 

Fransız Guyanası diye bir bölge var mesela. Geçenlerde Makron ya da Makoren gitmiş. Okyanusun kıyıda köşede kalmış adaları Fransa'nın  olmadı ABD'nin de sömürgeleri olmadı tüm Ab ülkelerinin de.  Kimsenin dikkatini çekmez.  Oralarda atom bombası denemeleri yapılır. Bir kaç ay sonra büyük depremler yaşanır...Ama ne oradaki halk konuşur ne ağzı burnu yamulmuş balıklardan haklı olarak sesler çıkar. Efendim oradaki vatandaşlar zamanında popoyu sundukları içindir ki şimdi lütfen Makorencik bizlerden özür dilesin demişler...

Bilimle uğraşanları kim ciddiye alır? Kimse almaz. Yine de onlarda can taşır insandır yani. Efendim bu insanlar seneler önce demişler ki buzullar yanlış olabilir de; her yıl şu kadar santim eriyecek. Buysa denizlerin debisini artıracak havanın yani iklimlerin ısısı da yükselecek. Bu insanların tahminleri düşünceleri daha erken başlayınca bu gün yaşananlar da tesadüf olamaz her halde...

Ne yapmışlar? 

Valla Küresel İklim için imza atmışlar...Orada yazılanlara uysalar ne uymasalar ne? Değil mi? Sonuç da havamız olsun...

Her yıl yanıyoruz. Tüm dünya yanıyor. Hep bu havamız olsun yüzündendir...

Çocuk da amma rol yapmış ama. Annem babam ayrılıyorlar. Ben de onların dikkatini çekmek için gidip ormanı yaktım...O zaman tüm dünyayı yakan bu çocuk veya benzerleri...


06 Ağustos 2021 2-3 dakika 181 denemesi var.
Beğenenler (4)
Yorumlar (2)
  • 2 yıl önce

    İnsan ortalama yaşayacağı 70 yıl için ne çok ölüme, yıkıma sebep. Herkes yanılır da bir gücü, makamı, parayı elinde tutanlar yanıldık diyemezler anca 'kandırıldık' derler. Anlamlı yazı için kaleminize sağlık.

  • 2 yıl önce

    İnsan, kendi caniliğini bir kenara bırakır kendi açlığını bir yana bırakır doğada ki garip hayvanları suçlar, aslan, çakal kurt, çita vahşiymiş de kendi çok merhametliymiş. Oysa ki hayvanların hepsi yaşamak için öldürür, insansa öldürmek için yaşıyor adeta... Stratejik Silahların Sınırlandırılması için antlaşmalar vardı eskiden iki büyük devlet arasında, hani ne oldu, hepsi rafa kaldırıldı, yine şakır şakır denemeler yapıyorlar. Bundan yüz sene öncelerini bir düşünün, makinelerin hayatımızda ki hakimiyeti arttıkça insan da yalnızlaşıyor, diğer insanlardan uzaklaşıyor, sonrada kendinden bile uzaklaşacak duruma geliyor. Yazık, gerçekten çok yazık. Kutlarım güzel yazınızı...