Çözümü Ölüm Olan Problemdir Yaşamak

Bir problem düşünün. Ne bilim bir havuz problemi olabilir. Ya da bir faiz hesabıdır falan. Fark etmez ne tipte bir problem olduğu çok da önemli değil. Çok farklı şeyler de düşünebilirsiniz yani, mesela ayrılık, üzüntü hatta tutku ya da kazanmak bile olabilir. Problem deyince hemen aklımıza olumsuz düşünceler birikir ama hiçbir problem için kesin değildir ne cins bir problem olduğu ya da sonucunun nasıl çıkacağı ama kesin olan birkaç şey vardır problemler hakkında, onlar da, her problem size onu çözmek için bir şeyler verir, biz bunlara genel olarak verilenler deriz. Bir de her problem bizden bir çözüm bekler, ona da istenenler deriz. İşte bu çerçevede düşünürsek yaşamayı, esasında bir problemdir yaşamak. Verileni doğmak, isteneni ölmek olan çok da karışık olmayan, hatta cevabı, isteneni olan bir problem, basit bir problem sadece yaşamak... Cevabı sorusunda saklı olan çözmek için iki kesin olgunun arasında yapacağınız tüm karalamaları anlamsız kılan bir problem. Çünkü siz ne kadar çabalarsanız çabalayın yani, çok iyi bir insan olabilirsiniz, piçin teki de, çok güzel, zengin maddi ya da manevi, fakir, salak, çalışkan, bilinçli, hain... ya da ne önemi var ki, herhangi bir sıfatı ya da birçoğunu kazanmak için uğraşıp durabilirsiniz ama yaptıklarınızı bir cebir sorusu çözerken defterini karalayan bir ilkokul çocuğundan daha değerli kılacak bir şey yoktur yaşarken. İşte tam bu nokta da anlamsızlaşır yaşamak ve her çocuk gibi üşeniriz soruyu çözmek için cevabını bilirken. Ama değersiz olsa bile yaşadıklarımız bir karalama kadar, bazen unutmak için öğreniriz sadece. Zaten zorundayızdır da, çünkü çoğumuz korkaktır çözmek için kimi problemleri.

03 Temmuz 2011 1-2 dakika 21 denemesi var.
Yorumlar