Devran

‘'Devri devran miyop devri.'' Şemsi BELLİ

İhtimaldir ki benim gibi duyumsayanlar, bu devranın adamları değillerdir. Bu boş vermişlik, bu hepten umursamazlık, bu ‘neme lazım'cılık ve bu nefse hoş gelenin seçildiği düzensizliğin bizim kitabımızda yeri yok. Bu nedenledir ki günümüz kurnazlarına ters geliyor varlığımız. Cin olmadan adam çarpmaya kalkanların cirit attığı bu iğreti yaşam, bizler tarafından nasıl onanabilir ki! Okulumuzun, öğretmenlerimizin, kitaplarımızın ve deneyimlerimizin bize öğrettiği hakikatlerle örtüşmüyor bu sığlık... Ne ara tükettik bizi biz yapan onca güzel detayı?

Daha dün yaşadığınız olumsuzlukları ne de çabuk siliyor hafızalarınız? Nereden geldiğinizi, nereye gittiğinizi, kaç kuruş ettiğinizi, o çok güvendiğiniz güzelliğinizin ve gençliğinizin beş para etmediğini ne tez unutunuz? Merak etmeyin; paranızın, pulunuzun, atınızın, yatınızın ve katınızın gücünün, kaderinizi değiştirmeye yetmeyeceğini, burnunuzu yerlere sürte sürte öğretecektir hayat... Ve ne zaman ki hakikatle yüzleşip acılardan geçecek ömrünüz, işte o dem anlayacaksanız ne demek istediğimi! Fakat şunu da yazın bir kenara; O vakit, iş işten çoktan geçmiş olacak... Ve ancak o zaman, ben gibilerin, neden bu devranın adamı olmadığını anlayacaksınız...

29 Mayıs 2017

29 Mayıs 2017 1-2 dakika 21 denemesi var.
Yorumlar