Dillenen Duygular

Rüzgarın önünde sağa sola savrulan bir saman çöpü gibi görürüz bazen kendimizi. Bize âmade olan dünyada kendimize bir yer bulmaya çalışırız. Etrafımız o kadar kalabalıktır ki neresi bizim için ?sakin bir liman? ya da ?nerede güvendeyiz? bilemeyiz bir türlü. Çevremiz çeşitli renklerle, desenlerle, fikirlerle kaplanmıştır. Zordur anlamak olup biteni. Doğrular vardır size öğretilen, yanlışlar vardır, uzaklaşmanız önerilen. Çelişkilerle dolu yaşam öyküleri dinlersiniz; acıyla mutluluğun kol kola gezdiği sahnelere alkış tutarsınız. Sevda türküleri söyler diliniz, ama sevdayı bir türlü tanımlayamazsınız. Göz yaşlarınız bazen en yakın dostunuz olur. Uzun yolculuklara çıkmaya hazırlanırsınız. Ama hep çıkmaz sokaklarda bulursunuz kendinizi. Yüreğinizin sizi götüreceği yerler ya sizi kabul etmez ya da kapamıştır kapılarını sonsuza kadar.
Ümitleriniz vardır yarınlara dair. Umutlarınızı her an yeşertmeye çalışırsınız. Çünkü sizi var eden onlardır. Bu karmakarışık dünyanın vazgeçilmezi olduğunuzu bilirsiniz.
Azimlisinizdir; zira bugüne kadar sahip olduklarınız azminizin bir sonucudur.
Sevgiyle doludur kalbiniz; kin ve nefretin insanî özellikler olmadığına inanırsınız.
Mağrur ve diktir başınız; hâdis ( yaratılmış) olana asla eğilmez .
Çok fazla sesiniz çıkmaz çünkü ?yükü çeken mandanın ses çıkarmayıp kağnının inlemesi? size de garip gelir Cenap Sahabettin gibi.

Sabrınızın sonucu olarak yüzünüzü ekşitmeden acıyı yudumlarsınız.

En çok kavak ağacını seversiniz; çünkü o da sizin gibi dosdoğrudur.

Yumuşak başlısınızdır ama asla uysal koyun olamazsınız.

Gözleriniz hüzünle baksa da dudaklarınızla tebessüm etmeyi bilirsiniz.

Sizi hiç kimseler anlamasa bile siz başkalarını anlayabilmek için mücadele edersiniz

Omuzlarınızdaki yük çok ağırdır ama hayatın size sunduğu acı tecrübeleri hafife alıp onlarla dalga geçersiniz.

Yaşadığınız detayları hafızanıza kaydedersiniz ama unutmuş rolü yaparsınız.

Duygularınız vardır; kendi içinize hapsettiğiniz, kendinizle bile paylaşmak istemediğiniz.

Duygularınız vardır sözlerde ifadesini bulup karşınızdakini bazen sevindiren, bazen üzen, bazen de kırgınlıklar yaşatan.

Duygularınız vardır elinize kağıdı kalemi aldırıp, yüreğinizin sesini satırlarda dillendiren...

02 Haziran 2009 2-3 dakika 6 denemesi var.
Yorumlar (1)
  • 15 yıl önce

    Duygularınız vardır sözlerde ifadesini bulup karşınızdakini bazen sevindiren, bazen üzen, bazen de kırgınlıklar yaşatan.

    Duygularınız vardır elinize kağıdı kalemi aldırıp, yüreğinizin sesini satırlarda dillendiren...

    Geröektende duygularınız size harika şeyler dillendirmiş. bu güzel satırları kaleme alan yüreği alkışlıyorum.

    Tebrikler