Dünya Kavramları

Dünya Kavramları

Dünyanın sulhunda cereyan eden duyguların karmaşıklığınca yaşarız günü birlik, hüsranın bilmecesini. Kelam etmeye çalışan düşüncelerle, beklenen günün tecellisinde bekleriz kendimize ayan olacak mutluluğun sebebini.Sebep ararız ne varsa atan kalbin ritminde adımlarımızı.
Yaşamın bütün evresinde anlık sorgulayışların, yargılayışların, kırılganlıkların, inatlaşmaların, kavgaların sade hüsran olduğunu ispatlanan başarıların, mutlulukların, paylaşımların, yardımlaşmaların sonucu hayattaki kazanımlarıyla anlarız.

Var olunan yerde, varlığı kabullenmek sunulan duygularla kabullenir. Bir görüntünün ispatı, görüleni gören gözlerdir. İspatı gören gözün diğer göze onayıdır.

Dünya cenderesinde, kurulan düzeneğin piyonlarınca yaşarız üretmeyi, başarmayı,yenilgileri, hedef almayı, kabullenmeyi, hayal etmeyi, nefret etmeyi, sevmeyi, tüketmeyi... vs gibi yaşam için vazgeçilmezleri. Bir ömür sahnesinde kurulan örnekli repliklerle yaşar ve de yaşatırız.

Ötesini düşlemek, hayal sınırının ötesinde yer almanın arayışından uzak, kabullenmiş bir hükümdür yaşam.

Var oluşun çizilmiş coğrafyasında nefeslenir ömür. Kazanımları günü birlik tadar, mutluluk yarınından uzak, unutulmuş değerlerin tatminkarsızlığında, legal düşüncelerin kan kusan zikrinde gösterir.

Oysa, hayat varoluşa giden yolun ekenek ödeneğidir. Kullanabilmek, başarmak, görmek, bilmek , bildiklerince gösterme yeridir.

Sunulan sınırlı yaşamın, sonsuzluğa açılacak kapısıdır dünya.

Bizleri tahammülsüz kılan kavramların kazanımı nedir?
Kin, nefret, kibir, karşılık, hıyanet, alay, aşağılama, büyük görme, hafife alma, yalan, hile.. vs
Sunulan yaşamda hayatı karamsar kılan, yokluğu var kılan yanlış duygu ve düşüncelerin bütünlüğüdür karamsarlık.
Bu sunulan basit hesaplaşmaların, çeşitli akıl almaz senaryolarında hep kaybeden uygulayanın kendisi olmuştur.

İyi her daim varlığınca, yargılarınca, duygu ve düşüncelerince daim kazanan ve kazandırandır.

Sunulan kısıtlı yaşamın çekilmez sıkıntılarından uzak, kendimizce, değerlerimizle, yargılarımızla, görenek ve terbiyelerimizle, güzelliklerimizi aşk edelim.

Sevginin, kardeşliğin, bütünlüğün, dayanışmanın birliğinde yarınımıza daha güzel, daha yarın bir istikbal sunalım.
Her şeyin en güzeli ve özelini hak eden bir ülke olarak. Güzelin zorda olduğunu iyi biliriz.

Her şeyi gönlün güzellikleriyle görmesini kavradığımız an.
Hayat cana başarı sunacaktır.
Sevgi her daim, yüreğinizde, gözlerinizde ve dilinizde daim olsun.


Mahmut Tuğrul AĞSU

24 Temmuz 2009 2-3 dakika 9 denemesi var.
Yorumlar