Dünya Tiyatro Günü

Dünya Tiyatrolar Günü
KUTLU OLSUN

Tiyatro toplumun aynasıdır.
Doğruları, eğrileri, çarpıklıkları, haksızlıkları ve vicdansızlıkları bir bir tespit ederek, analiz ve dramatize ederek, halkın diliyle, yine halkına yansıtan/ anlatan bir sanat alanıdır.
Etkin bir eylem olduğundan,
halkının bilinçlenmesini,
uyarılmasını,
uyanmasını istemeyen aciz yöneticilerin hiç de sevmediği bir sanat etkinliğidir tiyatro...

TİYATRO İNSANLIKTIR ...

27 Mart 2014 30-60sn 231 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar (1)
  • 10 yıl önce

    Özgür Tiyatronun sadece konuşulduğu ama uygulamaya geçilmediği ama öte yandan da demokrasiden konuşulduğu demokrasinin var olduğu söylenen bir memlekette yaşıyoruz. Bunun yanı sıra özerkliğin- özgür bırakılmanın mücadelesini de veren üniversitelerimiz var bütün yıl kapılarından devletin polisi eksik olmayan. Kendi kişisel uğraşları sonucunda büyük emeklerle kurulan özel tiyatrolarımız bile sorunlu bildiğiniz gibi. Öte yandan yıllık ücretlerine normal bir vatandaşın yıllık kazancının belki elli misli üstünde para ödenen özel üniversiteler de var. Bilkent ver benzerleri gibi. Beni düşündürense şu; hangi tiyatro hangi üniversite hangi demokrasi hangi adalet. Acı tarafıysa son derece yetenekli sanatçılarımızın tiyatro sahnelerinde değil de televizyon dizilerinde sahne tozu yutmamış bir takım insanlarla oynamaları. Tam bağımsızlığı kazandırılmamış ( zaten bunun yanıtını vermişsiniz ) sanatlardan biridir tiyatro. Gerçekten yazık. Adalet mülkün temelidir veya bağımsızlık kayıtsız şartsız milletindir palavrasını şöyle yanıtlayalım o zaman; Adalet Bağımsızlık ve Mülk İktidarların özgürlüğü için vardır...