Egemenlik Hakkı

Anlayamadım gitti bu işi...

Yıllardır Adana /İncirlik'i onlarca uçağıyla işgal eden bir Amerika'ya çıt yok,
iki Rus uçağı sınırda yüz metre hava sahası ihlal etti diye uçağı düşür.
Tamam, egemenlik hakkımız ihlal edilmiş ama, ya İncirlik' teki egemenlik hakkımızı kim korudu/ koruyor ve koruyacak ?

Nato'ymuş,
hadi Nato sana arka çıksın da Rus'a karşı korusun seni. Olası mı?
O Nato ki, yakın zamanda Malatya'daki hava savunma sistemlerini de söküp götürdü ülkesine.
Nato Müttefik bir güç birliği gibi görünse de, fiiliyatta ABD yi koruyan askeri güçten başka bir şey değildir. Bütçesini %90 ın ABD tarafından finanse edilen, Komutanlığı ABD de olan bir askeri kurum gelir de senin için Rus'a savaş açar mı? Amerikan halkı çocuklarını Türkiye ‘yi korumak uğruna evlatlarını savaşa sokar mı?

Sen istediğin kadar 'NATO sözleşmesinin 15 maddesi. Üye ülkelerin birine savaş açanlar, Nato ülkelerine savaş açmış sayılır' maddesin oku dur.Havada kalır bunlar.
Putin'im öfkesi; 'neden benimle konuşmadan gidip beni Nato'ya şikayet ettin' noktasında olmuş.
Nato üzerinden ABD yi dövmek isteyen, ama buna şimdilik gücü yetmeyen Putin,
öfkesini Türkiye'de göstermek ister, öfkesini burada dener.Nato'ya da meydan okur.
Her iki taraf da ateşle oynamaya başladı ki, kıvılcımı bir yerleri da yakabilir..

Anadoluda bir söz vardır,
'eşeğini dövemeyen, semerini döver' diye..

Akıllı olmanın, hesaplı ve ölçülü davranmanın, uluslararası konjoktürel sürecin doğru okunmasında yarar var deriz bu günlerde.
Değilse, öfkeyle kalkan zararla oturur...

25 Kasım 2015 1-2 dakika 231 denemesi var.
Yorumlar