Ekmek İsrafına Hayır Diyoruz

Ekmek İsrafına Hayır Diyoruz

Tahıl unundan yapılmış, fırında, sacda ya da tandırda pişirilen yiyeceğe ekmek denir.

Ekmeğin tarihi çok eski medeniyetlere dayanmaktadır. Yurdumuzda buğday unundan yaygın olarak hızlı bir ekmek tüketimi vardır. Ve tüm dünya sofralarında hemen hemen vazgeçilmez bir yiyecektir. Ekmek, ekmek haline gelmeden birçok işlemden geçer. Sıcak ekmeğin kokusu çok güzeldir mis gibi kokar. Birçoğumuz ekmeği zaman zaman fazla alırız bu da bayatlayıp çöpe gitmesine neden olur. Ve bütçelerimizi zarara uğratır.

Bu çöpe giden ekmeklerin maddi tutarı 7 milyonu geçmektedir. Oysa edindiğimiz istatistiklere göre, 600 bin kişi Türkiye ?de açlık sınırındadır. Somali'de dahil birçok Afrika ülkesi açlıkla mücadele etmektedir. Bütün bunları düşünerek, ekmeği yiyebileceğimiz kadar almalıyız. Bunca aç insan dururken bizim yaptığımız çok yanlış bir durumdur. Bu durumdan kurtulmak için ekmek israfını önlemek adına, seminerler düzenlenebilir. Okullarda öğrenciler konu ile ilgili bilinçlendirilebilir. Bireysel olarak herkes kendi üzerine düşen görevi yapmalıdır. İsrafı önlemek ülkemizi kalkındırır. Bütçelerimizi güçlendirir.

Tamamen israfa karşı olduğumu belirterek, bize sunulan nimetin değerini bilip ve binlerce aç insanı düşünürek, israftan kaçmamız olasıdır. İnsan elini vicdanına koyarak bu ekmek israfına dur demelidir. Ekmek israfı çok üzücü bir durumdur. Ve çöpe atılan ekmeklerin kayıp bütçesiyle, nice okullar, hastaneler, iş yerleri açılabilir. Haydi şimdi hep birlikte israfa hayır diyoruz... Saygılarımla...

29 Nisan 2013 1-2 dakika 224 denemesi var.
Yorumlar (1)
  • 11 yıl önce

    Türkiyede isteyerek ya da istemeden çöpe atılan ekmeklerin ederinden 500 okul ya da 80 hastane yapmak mümkünmüş. TMO tarafından yapılan duyurularda belirtilen rakamlardır bunlar...