Ekonomistler

İnsan ister istemez düşünüyor. 

Zamanında her türlü dalavereyi çevirip çevirseydim şimdiki halime baktığımda elbette hayıflanmıyorum da değilim.  Efendilik-adamlık-kravatlık-arabalık-tatlı hayatlık-rahatlık yaşantım filan olurdu. Ne ki öyle veya böyle biraz da olsa ticari bir beynim vardı. Hele hiç unutmam adamın biri gele gide gele gide beni gözüne kestirmiş olmalı ki bir gün oturmuş kahve yudumluyoruz ekonomiden filan bahsediyoruz şöyle bir öneri de bulundu; ben de dedi açıkta biraz para var. Sana versem şu vitrinini altınla doldursan tezgah işlerini ( el sanatlarıyla kuyum denen işlerle uğraşıyorum ) bıraksan ne dersin? Ben yıl da bir kez gelirim kar payımı alır giderim ( yüzde elli elli - fifti ve fifti ) dedi. Aslında bu öneriyi getirmesi ya beni sevdiğinden ya da güvendiğinden ya da ülkenin bürokrasi ve yasaları çok karışık olduğundan olabilirdi...Kibarca bu muhteşem öneriyi kabul etmediğimi anlattım ve ben her zaman çok paradan çok zenginlikten korkmuşumdur dedim...Elbette acı acı mı yoksa bana acıyarak mı güldü bilemem. Bir daha da gelmedi...

Fırsatlar...Borsanın en civcivli zamanı. İsmi önemli değil. Bir kadındı ve devletin el üstünde tuttuğu bir kurumda makam sahibiydi. Kocası da yine aynı şekilde devlet içinde aynı hanımı gibi makam sahibiydi. 

Özal zamanında özellikle kadının tarafı iflas bayrağı çekmişlerdi. Rahmetli babası Özal ile ters düşünce inşaat ihalelerine girememişti ve sonunda da olan olmuştu. İflas. İcra...Neyse fazla uzatmayayım. Kocası borsa da bir kağıt tüyosu almıştı. Sanırım ben akıllarına gelmiş olmalıyım ki kadın da bana; ( ev almak için para biriktiriyorum o yıllarda)  evladım enayilik yapma. Bir ay içinde kazanacağın parayla en az beş daire alırsın...Çok üsteledi. Girmedim. Sonuç olarak onlar yüklü miktarda para kazandılar o kağıtlardan...

You Tube diye bir yer var. Meraklı olduklarımsa Bu You sözcüğüyle başlayan başka kanallardı.  You P.... gibi mesela...

Ortalık karınca sürüsü gibi ekonomist kaynıyor. İnsanlara akıl verenlerden tutun da hemen hemen her konudan bahsedenler var. Kolayını da bulmuşlar. Anlattıklarımız tamamen var sayımlardan ibarettir. Bizlere inanıp da yatırım yapmayın gibi...

Bu günlerde belirli bir kesim ucu ve bucağı görünmeyen paralar kazanıyorlar. Halk nasıl yaşıyor? Halkın artık yastık altlarına kadar gözlerini diktiler. Ama kendilerinin örnek olmaya niyetleri yok. Getirin bakalım bavullarla dolarlarınızı. Çevirin Tl.ye...Altınlarınızı mücevherlerinizi...Sonra kurtulun hanlardan apartmanlardan saraylardan uçaklardan makam arabalarından...Halktan aldıklarınızı iade ediniz bir zahmet lütfen...

Şaşırdım elbette. Memleket bu kadar EKONOMİST' in  içinde nasıl bu hale geldi diye... Yok şaşırmadım aslında...Bu kadar SÜT KUZUSUNU nerede bulacaklar?


24 Ocak 2022 2-3 dakika 181 denemesi var.
Beğenenler (9)
Yorumlar