Eleştiri

Neden eleştirmekten eleştirilmekten bu kadar uzağız. Burda okuyorum yazılan yorumları hepsi çok güzel olmuş ay ne kadar güzel buluş . Bunlar hiç samimi değil. Nerde kaldı dost acı söyler sözüne, bu sözmü yanlış, siz/biz dost değiliz burda. Bende öyleyim netekim. Eleştirmek yada biraz daha iyiye doğru bir iki dokunuş yapmakta yok maalesef. Hep uzağız birbirimize hep bir mesafeli kalmayız. Neden çünkü bir yabancıyız birbirimize. Yabacılaşmışız birimiz jaz dinlemeyi ilericilik sayar, birisi mehter dinleyince en milliyetci, ama aslına bakarsan ikiside birbirlerini dinlemekten uzak. Hiç birbirini dinlemeyen birbirine öte git beri gel demeyen, etlisine sütlüsüne karışmayan insanlar nasıl bir arada yaşar. Nasıl sosyal bir hayat olur. Olur mu hayır dediğinizi kabul ederek devam ediyorum

Evet herbirimiz bir yerlerdeyiz birarada yaşalarda ama hep bir resmi tavır acaba nederler. Canım önce bir konuş içini dökde ondan sonra düşün. Hayır olmaz beni benden başkası anlamaz. Biraz daha ileri gidip Türkün Türkten başka dostu yoktur. Gerisi düşman. Dur ha be kardeşim sen bir şey demedin ki yada onu diledin mi ne dedi. Ha bire hep birden karşı çıkarız yada kabul ederiz, içimizden farklı seslere tahammülümüz yoktur. Tek bir ses çıkar, asker potlarından çıkan rap rap sesleri gibi tek sesliliği severiz neden biz asker milletiz bir olan biziz. Yalan tek sesliliğimiz gerçekten doğru olan işlerde birlik olmakta olsa amenna, ama değil ki biz sesiz kalırız ses çıkarmayız. Biz orda yokuz, farklı olan yok herkes aynı şeyi düşünür doğru birdir ya biri söylemiştir tüm doğruları konuşmaya gerek var canım sende.

Ah dostlarım benim halim nice olur, erken öten horozun başı tez vurulur. Benim ötmelerim kelleme sebep olur mu bilmem ama suskunluğumuz sadece menfaatlerimize dokunduğunda bozuluyorsa, iyiye yönledirmek kötüden sakındırmak için değilse biz zaten başsız geziyoruz hayatta değiliz demektir.

28 Eylül 2009 1-2 dakika 14 denemesi var.
Yorumlar (2)
  • 14 yıl önce

    Eleştirilmekten uzak olduğumuz doğrudur.Belki de ego muz buna izin vermiyor.Oysa ki gerçek dostlar bizi yerden yere vuranlardır.Beni inceleyecek olursan çok fazla şiir'e eleştiri yazmadığımı göreceksin.Beğenmediğim şiirlere laf olsun diye yüreğine sağlık muhabbetine girmiyorum.Kelime,harf yada anlam yanlışını kendimce gördüğüm arkadaşlarımı da,sayfasına yansıtmadan mesajla uyarma gayretinde oluyorum.Samimi olanıda vardır,olmayanıda...

    Bu konudaki en cesur yazarlardan biri;Sayın Aziz Nesin'dir.Kendine yapılan olumsuz her eleştiriyi kitabının arka sayfalarına hiçbir şey eklemeden koyma cesareti göstermiştir zamanında... Saygılarımla...

  • 14 yıl önce

    Evet Aziz Nesin. Sen nesin sanki diyorlar ya bazılarımız.. Ölünün ardından rahmet etmekten öte ve iyi olan huyların ötesini söylememek gerek. Gerek dost acı söyleyendir dediğiniz gibi bunu yapmak karşıdakini incitmez doğru şekilde yapılırsa. Çünkü muatap almaktır zaten dost olmak. Eğer biri sizi eleştiriyor hep yerden yere vuruyorsa bir düşünmek gerek. O kimse gerçekten düşmanınızsa zaten bilirsiniz. Düşmanın dahi karşılık vermesi sizi gahleye alması önemsemesi anlamına gelir. Ama sizi yoksayan sadece bildik iyi güzel deyip geçen, düşmanın yapmadığını sizi hiç önemsemediğini ortaya koyar. Asıl kötülük yoksaymaktır bence. Biraz abarttım belki burda biraz düşüneyim....:))