En güzel hediye

Bir adamın, eşine çocuklarına verebileceği en güzel hediye verdiği sözleri yerine getirip onlara karşı dürüstçe davranmasıdır .Bazen kadınların ve çocukların paraya doymadığından şikayet edilir .Dışardan bakılınca bir nevi öyle gibi olsada istisnalar hariç genelde kadın ve çocuklara yeterince sevgi ilgi gösterilmediğinden onlara değer verilmediğinden kadın ve çocuklar adeta kıskanırcasına kendinden daha fazla değer verildiğini gördüğü para denen kağıt parçasını kocasına sarfettirerek bende varım bende burdayım gibi kendini kocasının veya çocuk babasının ilgisini çekmeye alınan hediyeyle kendini adam tarafından değerli hissetmeye iter .Aslında hep isteme hep bişeyler bekleme onlardan esirgenen sevgi ilgidir .Çocuk ve kadın adamın kendilerinden daha değerli gördügü seýleri aldırarak adam tarafından farkedilmek ister çoğu zaman bu farkındalık ayakkabı eskidiği zaman ben o ayakkabıya kaç para saydım biliyormusun sen o ayakkabının nekadar değerli olduğunu biliyormusun ,sen ne anlarsınonun degerini gibi sözlerle adam alınan ayakkabının veya evdeki eşyaların onlardan daha değerli olduğunu her fırsatta ifade ederek gözlerine sokar bunu duyan çocuk alınan ayakkabının kendisinden daha değerli olduğunu düşünerek pahalı bir ayakkabı giydiği ben değerliyim çünkü pahalı ayakkabılar giyiyorum havasına girer çevresindeki arkadaşlarına ayakkabısıyla hava atar değerli olduğunu gozlerine sokar .Aynı şey kadın içinde géçerlidir evdeki eşyayı kendisinden daha değerli görür altın takıları yeni koltukları perdeleri ile çevreye hava atar komşudaki oturma gurubunun daha iyisi kendisinde olmazsa kendini mutsuz hisseder .Bu döngü böylece devam eder gider .Hep mutlu olmak için olmak sonu gelmeyen istekler listesi sıralanır gider adam muhtac olunan istenen kişi konumunda olduğu için isteyenlere muhtac olanlara tepeden bakar onları küçümser .
Bu döngü böyle devam eder gider .
Oysa tam tersine ailesine verdiği sözü yerine getiren; eşine ilgi gösteren ,sevgisini her fırsatta gösten , eşine ve çocuklarına güvenen bir adam onlara özgüven aşılar özgüven aşılanmış çocuklar ve kadın nereye giderse gitsin kendinden emin adımlarını yere sağlam basar başı hep dimdik arkasında onu güvenen birinin olduğundan emin zorluklar karşısında yılmayıp geriye bakmadan yürür Adam sevgi; saygı ,güven ve aşıladığı dürüstlük duygusuyla ailesine kolayca yaptırabildiği şeyleri sevgisiz bir ailede tam aksine parayabir türlü doyuramayacaktır.
Bir insan ne verirse karşılığında onu elde eder .
Yalan söyleyen ihanet görür
Kin güden nefreti doğurur
Sevgi veren sevgi görür
Saygı duyan saygı görür
Güven veren güven görür
Sevgi ;Saygı ,güven verilen maddi hediyeden kat kat dahada değerlidir . Paylaştıkça azalmayan tek şey sevgidir . Sevginin en yüce şekli paylaşılarak çoğalandır.
SevgiyleSevgiyle

20 Mart 2017 2-3 dakika 46 denemesi var.
Yorumlar