Eskinin Özlemi

Ahh nerde o eski bayramlar mı demeli,eskinin güzelliğini anlatmak için?
Ben ne varsa eskilerde var görüşünün savunucularındanım. Nedenine gelince;
Tarihin,mazinin,geçmişin kokusu burnunda tütüyor bazen insanın.Ailece gidilen ev gezmekleri.. Komşuların haftada bir gün televizyonu olan bir evde toplanıp,gösterimde olan diziyi merak ve heyecan içinde beklemeleri.. O siyah beyaz ekranda,aile kurumuna,kültürümüze,dilimize,dinimize,tarihimize,milletimize uygun bir film izlemenin tadını hangimiz yaşadık? Ben yaşamadım ama duyduklarım çok güzel be farklıydı..
Bizim izlediğimiz ekranlarda;reyting yarışı başta olmaz üzere.. Ana haber bültenlerinde haber izleyemez duruma geldik? Ama kimsenin hakkını yemek istemiyorum.Reyting savaşına alet olan bizlere,hangi manken kiminle nerede yakalanmış,kim bikiniyle yakalanmış,hangi ünlü de daha fazla selülit var..! Bunları önümüze getirenlerde ve bir o kadar izleyenlerde de suç buluyorum?
Yeninin her şeyde tadı bozulduğu gibi televizyonda da tadı bozuldu anlayacağınız? Ya da az önce bahsettiğim gibi o eski bayramların da tadı yoktur günümüzde? Yoktur artık o yüzlerde ki mutluluk tebessümleri? Günümüzde de mutluluk maskeleriyle gezilir o süslü elbiselerin içinde?
Ve en çok üzüldüğümde dilimizin gün geçtikçe yozlaşması?Selamlar ?s-l-m?ye dönmüş artık günümüzde?Yolda yürürken şöyle bir dükkanların tabelalarına göz atın? Kaç tane Türkçe isimli dükkan göreceksiniz? Bir elin beş parmağını geçmeyecek kadar az olduğunun garantisini veriyorum?
Peki geçmişimizde, buram buram Türkçe kokan günlerimizde,kaç kişi selam?a s-l-m diyordu? Kimler bunun suçlusu arkadaşlar?
Bir internet-msn diye tutturmuşuz gidiyoruz. Sokakta körebe,saklambaç, yakan top gibi oyun oynayan çocuklar yok artık? Gençler ve çocukların böyle asosyal olduğunu düşünüyorum ben?
Kültürümüzden hızla uzaklaşan bu nesil nereden geldi?,nerede? Ve nereye gidiyor!
Biz bugünün gençleri, Türk gençleri,bugün bu yozlaşmaya nasıl alet oluyorsak bunu temizlemekte bizim görevimizdir..!
Başta dilimiz olmak üzere,kültürümüze,tarihimize ve geçmişimize sahip çıkmak bizim görevimiz demiyorum. Bu görevden çıkmıştır artık. Sorumluluk olmuştur?
Ve son olarak;
Eğer geçmişin tadı halen damağımızdaysa, bugün değişen ne arkadaşlar? Bugün aynı tadı neden?,kimlerin yüzünden alamıyoruz?
Bu sorunun cevabı çok açık ve net..!
Biz?leriz..!
Şimdi sıra bizde arkadaşlar?Bu yozlaşmadan,bu erozyondan bizi sadece BİZ kurtarabiliriz?
Bunun için Atamızın dediği sözle yazımı noktalamak istiyorum.
?Muhtaç olduğumuz kudret damarlarımızda ki asil kanda mevcuttur..!?

Esin Emir

03 Ağustos 2008 2-3 dakika 5 denemesi var.
Yorumlar (2)
  • 16 yıl önce

    yazın süper...

  • 15 yıl önce

    Tebrik ediyorum Esin çok iyi gözlemleyerek yazmışsın.Ben de o dönemlerin sonuna yetiştim ama geçirdiğim o kısa süreleri çok özlüyorum.Yüreğine sağlık...