Eylülüm

Eylül ne güzeldir. Adı güzel kendi güzel bir aydır. Söylenişindeki uyum hoş gelir kulaklara .Edebiyatımızda şiir olmuştur, roman olmuştur ,şarkı olmuştur.Kavurucu yaz sıcaklarının sona erişini müjdeler bize; yakmayan bir güneş,serinleyen akşamlar.Ve ressamları kıskandıran sonbaharın ilk ayı l.Bizim kuşak çok iyi bilir Ünlü şarkıcı Alpay "Eylülde gel"derdi yıllar önce .Daha bir severdik eylülü...
Yirmi dokuz yıldır çirkinlikler , acılar, umutsuzluklar bulaştı güzel eylüle.
ı2 eylül 1980; sıradan bir cuma sabahı , milat oluverdi yurdumun tarihinde .12 eylül öncesi ve sonrası .Öncesi her gün onlarca ölüm, çatışma...sonrası birden bire sessizlik. İlk günler anlayamadık .Günbegün anladık 12 eylülün ne olduğunu .Özgürlükler birer birer yok olunca anladık. Sorgusuz sualsiz alıp götürmeler ,aramalar , taramalar ,kitap yakmalar vs vs . Bizim ünlü paşalarımızın ABD oğlanları olduğunu da anladık....başardıklarının ne olduğunu da...
Gencecik gençlerdik ,kadınlardık, çocuklardık.Yok etmeğe çalıştılar ama yok olmadık direndik , azaldık bekli.Kimimiz idam edildi daha on sekizine varmadan ,kimimiz kayıp ..Bilemiyoruz ne oldu ,bulamadık .Özünde omurgasızlık olan sürüngenlerimiz de varmış ,bilemedik...Onlar da dönek oldular ,liboş oldular aslını inkar ettiler.
Tüm bunları Atatürk adına yapıldı denmesi acıların acısıydı.Onlara; karşı saygıyla andığım Nadir Nadi "Ben Atatürkcü değilim" dedi, çok haklıydı.Bugün yok etmek için neler yapılmıyor ki...
24 ocak1980 kararları alındığı günlerde bir dostum demişti ki" üçüncü dünya ülkeleri arasına mı sürükleniyoruz ". Ne kadar haklımış ,yıl yıl anladık. Ekonomiye İMF ye teslim ettik .İlk ve tek bayan başbakanımız güle oynaya son devletçi ekonomiyi yıktığı için sevinçden dört köşe olmuştu .Nerede şimdi iyiye giden ekonomi , özelleştirmeler..krizden krize sürükleniyoruz.
90 larda Atatürk Cumhuriyeti tehlikede dedik, yeşil kuşak geliyor dedik, paranoyak dediler.11 eylülü yaratıp, ılımlı islamı dayattılar. PKK terorünü Kürt açılımı dediler, ermeni açılımı diyecekler. Daha ne açılımlar diyecekler ,diyecekler....
Eylül 2009 ; terörün katlettiği şehitlerimizin ve İstanbul'da sel felaketinin acısıyla geldi.
Unutulmasın bu acılar ,unutturulmasın ki...Güzel günler görmek için umutlar hep var olsun

13 Eylül 2009 2-3 dakika 10 denemesi var.
Yorumlar (1)
  • 14 yıl önce

    yazıkki hala on iki eylül ün acılarını çekiyoruz ve hala uyanamadık uyutulduğumuz günden buyana 👍👍👍👍👍 kalemine sağlık