Fark Etmesek mi Yoksa

Farkındalık farklılaştırır hayatımızı. Etrafımızda onca şey varken biz sadece bakarız çoğu zaman. Bu beynin bir komutudur. BAK! Bakarız ama görmeyiz çocu kez. Mesela beynimizi Kırmızı Rengi Gör komutu verdi diyelim. Etrafımızda o anda nokta kadar bile kırmızı bir nesne varsa onu görürüz. Çünkü onu fark etmemiz istenmiştir. Ama o anda da diğer renkleri fark etmeyiz. Kırmızıya yoğunlaşmışızdır. Sarı denseydi o renk yerine her yerdeki sarı bizim dikkatimizi çekecekti. Diyorum ya işte farkındalık önemli. Mesela bir kişi düşünelim. Standart normal bir hayatı var ama sağlıklı olarak. Hasta olsa da bilmiyor. Ama doktora gidince doktor onun hasta olduğunun söylüyor. Yani artık hasta olduğunun farkındadır. Artık habire bunu düşünür. Hastayım. Hastayım. Hastayım. Kendini dinler sürekli ve artık farkındalığı bu yöndedir. Bu kişiye hasatlığı söylense mi söylenmese mi bilinmez. Doktor sadece onun farkındalığını arttırdı halbuki. Kendine dikkat et dedi. Ama o vücudunun artık eskisi gibi olmadığını biliyor olunca işler değişti. Farkındalık arttı ve değişti dünyası. Yaşlı bir insanı düşünelim. Hayatını yaşarken fark etmedi geçen zamanı. Anılar yüzüne hücum etmiş meğerse. Yüzünde,alnında kırış kırış yer etmiş gülüşleri. Ayna bakana kadar bunu fark etmez ama bakınca... Artık ilerleyen yaşının farkındadır o da. Yaşlanmıştır... o zaman zamanın nasıl geçtiğini anlar. Eskiyi hatırlar. Zamana kızar neden bu kadar hızlı geçti diye.onu da fark etmemişti ki çünkü. Diyorum ya işte farkındalık... bilmiyorum aslında farkındalık ne kadar önemli hayatımızda? Farkında olmadan daha mı mutluyuz yoksa aslında? Etrafımıza dikkat etmeli miyiz yoksa akıp giden zamanı boşvermeli miyiz?

19 Eylül 2013 1-2 dakika 17 denemesi var.
Yorumlar (2)
  • 10 yıl önce

    Farkındalık iyidir Sevgili Kübra, Ama neye farkındalık? Önemli olan bu! Hastalıklara değil elbette. İnsan önce kendinin farkına varabilmeli bence. Sonra da zamanın. Ve tabi ki çevre faktörü de önemli. Farkındalıklı yaşamayan insanlar, cahilliğe mahkumdur. Güzel yazı. Tebriklerimle 👧

  • 10 yıl önce

    Teşekkür ederim. Tabiki dediklerinizde çok doğru 😆