Geç Gelen Ba/har


Suskunluğu sevdirdi mevsimler.Ağaçların kurumuş dallarında g/izlendi hayat.En çok sevmeyi sevdim, bir de mevsimleri, sürekli yenilenen...

Karların altında sakladım, bahara kurulmuş düşlerimi.Sert rüzgarlardan geçti sensizliğim.Kaç kere yemin ettim bir daha sevmemeye.Kuşlar gözyaşlarımdan dolan pınarlardan içti.Gri bulutlarla komşu oldum yürek evimde.

Henüz dile gelmemiş duygularımı sürükledim kasırga boyu, ardından koştum umutların.Hep biraz korku doldurdum sepetime, bilinmezliğin ş/aşırtıcılığı içinde.Ahşap kapılar açılıp kapandı yüzüme.Eskilerin eskimeyen yürek gıcırtılarında seni duydum kaç kez.Ses verdim sesine, korktum yine de seni ne kadar çok özlediğimi sana söylemeye.

Oysa yıl dokudum, z/amansızlığın çarkında.Ağır ilmeklerden geçirdim ruhumu, aşk dediğin k/af dağında.Affımı sundum k/ar beyazlığında.Kışlar da ağırdı, gönlüm tarifi imkansız sancılarda.Bir "aşk doğar mı" karanlığın ardında, hep geç kaldığını sandığımız ba/harların sırtında?

...

Geceler uzun geçermiş yürek yorgunlarına.Siz yaşlanmak deseniz de adına, ömür dolduranlara.Oysa gecelerde çıkar kocaman yıldız kümeleri.Yalnızlığımızı selamlar, kandillerden kurulu göğün heceleri.Herkes sevmek acı dese de, ışığınla aydınlandım gecelerde.Sevmek hep biraz korkutsa da, bir yıldız gibi döküldün ellerime, seni okudum kimsesiz gecelerde.Göğün heceleri, aldırma! Dedi kalp kırıklıklarına, sevmeye devam et! Zira sevgiyi bilen; bir yıldız kadar kadar yakınında.Sanki dokunsan tutacakmışsın gibi.Gülümseyince göğe, yıldızlar yüreğine s/üzülecekmiş gibi.Öyle derin b/aktılar bana.Ben unutsam da, onlar her karanlıkta gülümsediler yalnızlığıma...

...

Şimdi geç geldi diyorlar ba/harlar.Yüreklerde ateş hiç sönmedi oysa.Dışarı baksan buz tutmuş dört bir yan.Kıştan bahanelerle söndürülmüş volkanik dağları andırıyor sevdalananlar.Ben sevmekten hiç soğumadım ki! Hangi mevsim dermanı olsun yürek yangınlarının?

Seni aradım, sebepsizliğime çare adsız iklimlerde.Onlar da sebepsizdi belki de.Mevsimsizdik işte ikimiz de...Bir yerimiz yoktu z/amanlarla sınırlandırılmış iklimlerde.Beşinci, altıncı mevsimlere ekledim seni bu yüzden.Sebepsiz ilikledim yüreğime tıpkı sebepsizliğimiz gibi.Bir ipe tutunur gibi tutundum sevgine.Kışlar derin geçince, geç geldi ba/harlar...

Şimdi buzlanmış dallarda, kırağı vurmuş kuş ürkekliğiyle bekliyorum gelmeni.Bir baksan son nefesinde donacakmışım gibi...Ve ansızın ellerinde yeniden tutuşacakmış gibi yüreğim, gelişine verilmiş sonsuz nefeslerde...Öyle garip, öyle ürkek...

Bu bahar sana anlatacak mevsimsiz telaşlarım var.Z/amanlardan kaçırırken ruhumu, bir haykırış gibi içimde dalgalanışın var...Bu bahar geç gelse de, kışlardan k/alma başlangıçlarım var.Kar beyazında sakladığım af dilekçem, denizlerin mavisinde biriktirdiğim umutlarım var...Varsın geç gelsin baharlar...

31 Mart 2012 Çat Kapı / Köşe Yazılarım

28 Kasım 2021 2-3 dakika 242 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar