Gizli Buzlanma

Ne zordur tabiatta buzlanma olayı... Hele de kış mevsiminde yollarda meydana gelen gizli buzlanma... Arabanızı çarparsınız, istemeden, işin yoksa uğraş dur sonrasında, tamirci tamirci gez.... Sade o olsa iyi, kayarsınız, düşersiniz, kafanızı gözünüzü yararsınız... Bir tarafınız kırılır... Kış boyu yatarsınız yataklarda, hele de yaş ileri ise iyileşmeniz de zordur...

Bir de yürek buzlandı mı, o daha da kötüdür... Çevrenizde vardır illaki yüreği buz tutan insanlar, duyarsız yaratıklar... Bir insan ölmüş, vahşice, bir kadına saldırılmış, bir çocuğun ruhu zedelenmiş, onlar için hiç bir önemi yoktur, bunu yaşatanların ve yaşananların... Yürek buzlandı mı, kolay kolay o yüreğin buzları da erimez... Sevgi pompalamak lazım o yüreğin içine...

Devletlerin başında ki bir çok insana bakın, bakın ve görün yüreklerinin buz tuttuğunu, duyarsız bir hayata sahip olduklarını... İnsanlara da eziyet etmeye, diğer canlılara da eziyet etmeye bayılırlar bu zavallı yaratıklar... Acıdan, yokluktan, savaştan beslenirler... Akılları çıkar dünya eğer ki barış dolu bir ortama doğru gidişat tutturursa...

Buz tutan yüreklerden, kayar gider insanlar, kayar gider bütün varlıklar... İnsanın bir kıymeti olmadığı gibi, başka hiç bir canlının da kıymeti yoktur. Allah korkusu ve sevgisi yok olunca yürekten insan denen varlık pusulayı şaşırır illaki...

Kin ve nefret duygusu yürekte buzlanmayı arttıran en önemli etkenlerdendir... Buzlarını eritmek isteyenler yüreklerine başta Allah sevgisi ve insan sevgisi olmak üzere tepe tepe sevgi doldurmak durumundadırlar...

Sevgili Peygamberimiz Hazreti Muhammed sav. de şöyle buyurmuştur bu konuda... “Size geçmiş milletlerin haset ve kin hastalığı sirâyet etti. Bunlar kazıyıcıdır. Bilesiniz; kazıyıcı derken saçı kazırlar demiyorum. Dini kazıyıcıdırlar. Nefsimi kudret elinde tutan Zât”ı Zülcelâl’e yemin ederim ki, sizler îmân etmedikçe cennete giremezsiniz. Birbirinizi sevmedikçe de îmân etmiş olamazsınız. Birbirinizi sevmeye yardımcı olacak şeyi haber vereyim mi: Aranızda selâmı yayınız.” (Tirmizî, Kıyâme, 57) Demek ki sevgi saygı bir çok şeyi kökünden halledecek, aramızda ki buzlar eriyecek, yeter ki içimizi, ruh dünyamızı temiz tutmaya çalışalım...

14 Şubat 2020 2-3 dakika 1371 denemesi var.
Yorumlar