!!!Gökkuşağı Altında Yaşamayı...!!!

Anadolu...Üzerinde nice medeniyetlerin yeşerdiği toprak.Dünyanın kalbi...Sümerlerden hititlere,
Selçukludan osmanlıya,onlarca devlete kültürüne beşiklik etmiş kucak.
Şimdi ise Türkiye...Türk insanının karakterindeki renklilik buradan geliyordur belki kim bilir?
Düşünsenize yeryüzünde kaç ülkede var evinde yaptığı yemekten bir tas da komşusuna götüren vefakar insanlar.
Ya da hangi ülkede aynı apartmanda oturan kadınlar altın günü yapar.Hangi millet mahalle düğününde cümbür cemaat kızıyla,erkeğiyle doyasıya oynar?
Ve yaşamanın ne kadar güzel olduğunun farkına varır.Hangi millet özgürlüğüne ket vurulmak istendiğinde yok olmak uğruna ya hep ya hiç diye savaşır?
Ya da savaşta düşman cepheye erzak atar?Kim ülkesine turist geldiğinde ağzı kulakları varırcasına karşılar?Hangi şehirde sabahları yüzbinlerce kişi işe gitmek için yollara dökülür ve bir stand-up şovuna döner o kırmızı otobüsler?
Nerede duyabilirsiniz aynı otobüste yolculuk ettiğiniz kişinin arap sabunu kokusunu.
hangi minübüste tanımadığınız biri açtığınız gazeteyi yol boyunca okur sizinle?çeşit çeşittir yurdumun insanı:itirazım varcısı,telli babacısı,adım adım türkiyecisi,maydonozu,icatçısı,saçı az diye çorbacıya kasketli gireni,düz yolda jip kullananı,kara kışta güneş gözlüğü takanı,kafasına kuş pislemesni uğur sayanı...
Siz böyle bir yer biliyor musunuz?Ben bilmiyorum.Bu kadar renkli insanın buluştuğu bir başka ülke bilmiyorum.Kim ne der?Ne kadar doğru bulur onu da bilmiyorum ama...ben ülkemi,insanlarını ve bu gökkuşağı altında yaşamayı çok seviyorum...

15 Ekim 2008 1-2 dakika 2 denemesi var.
Yorumlar (6)
  • 15 yıl önce

    Kim ne der? diyen yüreğinE...

    ben cevap veriyyruym... Kim ne derse desin. Ne halt ederse etsin. seninle aynı duyguları paylaşıyorum...yanındayım pirenses...ya da sen benim yanımdasın...

    yaz yazabildiğince, dök dökebildiğince ki sana gelecek zararın karşısında durayım...

    Tebrikler pirenses💀🙂😊 tebrikler...

  • 15 yıl önce

    tebrik ederim bundan daha iyi anlatılamazdı. yürekten kutlarım

  • 15 yıl önce

    tebriklergerçektençok hoş bir deneme ustaca yazılmış kutlarım yazarı... söyleyecek söz bırakmamış okuyana....👍👍👍😙😙😙

  • 15 yıl önce

    tebrikler canım harika bir yorum...önemli konular...herşeyiyle harika👍😙

  • 15 yıl önce

    tebrikler...👍👍👍yoruma hiç gerek yok aslında...okumaktan en çok zevk aldığım denemelerden biri harika tarifler.iyi bir gözlemcisin kutlarımmmm...😙😙😙