Güzelim

Demokrasinin tanımı kısaca böyle. Benim güzel yurdumda...

Siyasal denetimin doğrudan doğruya halkın ya da düzenli aralıklarla halkın özgürce seçtiği temsilcilerin elinde bulunduğu, toplumsal ve ekonomik durumu ne olursa olsun tüm yurttaşların eşit sayıldığı yönetim biçimi. "Sözlük" de yazan haliyle...

Bu yazı şunun için yazıldı;

Bir bey geldi geçenlerde ve dedi ki; 

Abicim valla bizim markette fiyatı 23.00tl. Arada iki lira var. Sonra ben coca colayı öteki ürünleri filan hep ucuza alıyorum vs...

Ben de bu arkadaşı hep şöyle düşünürdüm; ulan bu emekli maaşıyla nasıl böyle bir arabaya biner? Yanılmışım. Demokrasi de çareler her zaman bulunur ya da Demokrasilerde de ben kulunuz her zaman yanılır...Benim neyime bu Demokrasi? Taktığım da yoktur hani. İnanmadığım için pek lafını da etmem. Sonra boyumu aşar. Sonra da beni boyumun aşamayacağı yerlere tıkarlar...inanırsam...

Merak ettim.

Kardaşım sizin mesleğiniz ne? Bizim market bizim market dediğiniz için soruyorum kusuruma bakmayın. Gevşedi. Abicim babam emekli asker. Kendisine tanınan tüm imkanlardan ailecek faydalanıyoruz...

Durum değişti tabi...Gevşemeye devam etti. Etmeseydi iyiydi ama etti bir kere. 

Abi dedi geçen trafikçiler durdurdu. Ben de bekledim. Ceza yazdılar. Sonra da ( o ara cüzdanını çıkarıp açtı ve resmen gözlerimin içine soktu.) Gördün mü abi? Bir kimlik. Sadece Büyük harflerle yazılı. Jandarma. Kimliği gören ( tabii tamamını görmüş müdür görmemiştir bilemem) trafik memuru da abi neden ceza kesmeden önce çıkarmadınız. Bakın her neyse. Kusurumuza bakmayın. Geçiniz lütfen demiş. Ben iptal ederim cezayı...

Bu sadece bir örnek. 

Hani şu dört-beş-on maaş alanlar var ya...Bilsinler ki vatandaşlar Haram Zehir ve Zıkkım olsun diyorlar...Kan kussunlar inşallah diyorlar...Sonra da abi şuraya bakar mısın? Torba da üç-dört parça bir şey var. 100 tl gitti. Erişte kestirecem. En ucuzundan bir yumurta ver bakalım bize de kışı nasıl geçireceğiz...

Demoooookraaaasiiiiiiii! Sen de suçlusun. Ne diye böyle tanımlanırsın ki? Tabi ama neden tanımlanmayasın değil mi ya? 

Filozoflar asırlar öncesinden; Yönetime zenginler gelsin. Demokrasiyi onlar daha iyi bilirler demişler sohbet ederlerken Didim civarlarında...

Marks mı? Valla şimdi size bir şey desem bana Çüşşşşş artık filan dersiniz. Ama deyim içimde kalmasın. Marks bana göre gelmiş geçmiş en adi en düzenbaz adamın biridir ve o Kapitali tersinden okumanızı rica ederim...Zengini savunur çünkü...

29 Ağustos 2021 2-3 dakika 181 denemesi var.
Beğenenler (6)
Yorumlar