Hasbihal - 2

Ya ben farklı bakıyorum şu ülkeme ya da gerçekten ülkem tuhaflaşıyor git gide, paşam...
Halk diyenlerin halkı ezdiği, hak diyenlerin hak yediği bir düzen oluşmuş ve kocaman bir sessizlik var şu yüce millette... Üç maymunu oynuyor herkes ya da bütün atasözleri silinmişçesine,'Bana dokunmayan yılan bin yaşasın' mantığına bürünmüş insanlar ki, sen de bilirsin bu atasözü bize değil Yahudilere aittir.
Peki, ne oldu bize de ayakları baş ettik kendimize de başları ayaklarımız altında ezer olduk... Bir uçurum var önümüzde düştük düşeceğiz. Neden herkes görmemek için gözlerini çeviriyor. Düne kadar huzur içerisinde yaşayan Arap ülkelerini donduran kış bize uğramaz mı sanılıyor... Onlarda öyle sanmıştı muhtemelen...




Hiç kimse neden düşünmüyor, neden sadece Müslüman coğrafyası acı çekiyor? Kan gölüne dönmüş üstünde ezan okunan topraklar... Cahillikten olabilir mi? Tarihten ders çıkaramamaktan olabilir mi? İçimize ekilen nifak tohumlarından olabilir mi? Hepsinden olabilir mi?




Geçen muhabbetimizde din olgusu üzerinde durmuştuk, yarım yamalak. Evet halen kulaktan dolma bilgilerle yaşadığımız bir dinimiz var. Ve ne yazık ki bunu insanlara anlatabilmenin de inandırabilmenin de imkanı yok. Kurulmuş robot misali beş vakit yatıp kalktın mı, biraz sakalın biraz da hitabetin varsa peşinden insanları sürükleme şansına sahipsin hatta bu yolla zengin olma ihtimalinde az sayılmaz. Bir tane peygamberimiz var diyoruz bir tane kitabımız var diyoruz ama yüzlerce, farklı fikirler ortaya koyan tarikat ve cemaatin olmasını açıklayamıyoruz bir türlü. Hasır üstünde yatan Hz. Ömer'i övünerek anlatırız ama milyon dolarlık servetleri olan sözde dini liderleri nedense görmezden geliriz.
Güneydoğu sınırlarımızı teröristlerden kurtardık diye palavralarla günümüzü geçirirken oraları mesken tutan İslami terör örgütlerini alkışlamadığımız kaldı. Neden; onlar öldürürken Allah diyorlar çünkü... Bir ortamda Hamas ile ilgili birkaç laf ettim, insanların bana bakış açısını görmeliydin paşam...
Söylediklerim ne miydi?



Hamas'ın yıllardan beri İsrail'e karşı yürüttüğü sözde savaşın sonuçları üstüne konuştum. Dikkat ettin mi o kadar saldırı düzenlediler kaç tane İsrail askeri öldürdüler... Peki İsrail bu saldırılara karşılık verdiğinde kaç Filistinli öldü, kaç Filistinli yaralandı, kaç tanesi evsiz kaldı? Eski bir Mit üyesinin güzel bir sözü vardı. Ne diyordu;' Bir olay olduğunda bunu kim yaptı diye düşünürseniz yanılırsınız, gerçeğe ulaşmak için bu olay kime yaradı diye bakmak gerekir.'
Mesela sen hiç düşündün mü, Amerika'dan izin almadan tuvalete gidemeyen Dubai Şeyhinin geçen yaz medyanın gözleri önünde Hamas'a 400 milyon dolar yardımı nasıl yaptığını... Rahat ol kimse düşünmüyor... Daha basit bir şey söyleyeyim, düzenlenen intihar saldırıları... Dinimizle uzaktan yakından bir alakası var mı?




Dediğim gibi paşam hiç düşünmüyoruz...
Yıllarca insanlara anlatılmak istendi... 11 Eylül saldırıları yalnızca Müslümanlara zarar vermiştir diye, kim ne anladı ki?
Bak paşam, cahilleştiriliyoruz... Bilinçli bir şekilde cahilleştiriliyoruz...
Eğitim sistemimiz çökertildi. Hem de İmam Hatipler vasıtasıyla... Birileri İmam Hatipleri bitirmek için eğitim sistemimizle oynadı birileri İmam Hatipleri düzeltmek için eğitim sistemimizle oynadı... Ve hiç kimse yapılan bu oynamaların tüm eğitim sistemini etkilediğini akıl edemedi, akıl edenlerde ya sustu ya da konuşmak istedikleri an ağızları bağlandı... Yapboza dönmüş bir eğitim sisteminin sağlıklı bireyler yetiştirmesi zaten beklenemez... İşte sonuç ortada... Televizyon ekranlarından hayatı öğrenen, internet sayfaların da hayatı yaşayan bir millet...
Tabi bu cahilleştirme operasyonu yalnızca eğitim sistemiyle başarılmadı... Birçok koldan saldırdılar onlara da değineceğiz diğer sohbetlerimizde...

28 Aralık 2013 3-4 dakika 13 denemesi var.
Beğenenler (3)
Yorumlar (2)
  • 10 yıl önce

    Bir çok tespit yerinde ve doğru. Bizler ''OKU'' diye başlayan ve okumaya yazmaya bu kadar önem veren bir dinin mensupları iken şu anda bilimde maalesef sürünüyoruz diğer Avrupa ülkeleri karşısında. Kaçımız okudu acaba Kur'an-ı Kerim'in Türkçe açıklamasını ama ahkam kesmeye ve kulaktan dolma bilgiler ile başkalarına ukalalık etmeye bayılıyoruz. Televizyondan iki üç tartışma programı izleyip kültür sahibi olunacağını zannediyoruz. Okuma oranlarına gelince ülkemizin karnesi çok zayıf kahvelerden çıkmıyoruz yine de gelişeceğimizi zannediyoruz. Gelelim terör olaylarına İslam ve Terör hiç yan yana gelmemesi gereken iki kelime ama bu gün tam tersi. O bahsettiğiniz örgütler dediğiniz gibi İsrail'e iki tane iptidai roket atıyor İsrail'de uçakları gelip orayı yerle bir ediyor. Soruyorum sen şimdi halkına iyilik mi yaptın kötülük mü? Cevabı ortada değil mi? O zaman karşında ki adam akıl ve bilim ile savaşıyorsa senin ile senin de aynı yöntemler ile onun karşısına çıkman gerekir. Eğri oturup doğru konuşalım bizler uyuyoruz Müslümanlar olarak onlarda çalışıyor. Bir ayette ''Herkese çalıştığının karşılığı vardır.'' diyor Allah cc. Bu kadar basittir bunun açıklaması. Kutluyorum ...🤐

  • 10 yıl önce

    bir söz vardır bilirsiniz cehalet önlenebilir ancak sabit fikir asla

    ne yazık ki din konusunda da okumaktan ziyade fasa fisolarla kulaktan dolma kör bilgilerle geldiğimiz nokta bu Kuran bile oku emriyle gönderilmiştir insanoğluna tabi akılla birlikte ancak tek eksiğimiz okumamak okumamak okumamak

    bir gün aşacağız inancı ile paylaşıma teşekkürler Ahmet bey siz gibi duyarlı yürekler oldukça inançta kaybolmaz eminim

    saygılarımla öğretmenimize