Hayat Güzeldir

Her ne kadar çekilmez yanları da olsa, karşımıza çıkan aksilikler de olsa , dağ gibi sorunlar da olsa yine de hayat güzeldir....

Her bir saniyesi bir şeyleri yeniden öğrendiğimiz ve ya eski tecrübelerimizi test ettiğimiz harikalarla dolu...


Tabi ki her zaman her şey güllük gülistanlık olmuyor ....Çok sıkıldığımız, bunaldığımız zamanları da yaşıyoruz...Mesela benim panik atak geçirdiğim günler bir daha hiç olmasın diyorum...Öyle zordu ki....İnsanın sapasağlam gözüküp te bir şeylere hükmedememesi çok acı.....

Bu süreçte , ilaçlar hiç fayda etmiyor sanki....yine insan beyninde , kendi kendine yeniyor bu rahatsızlığı...

Hastalık hissediliyor, ama sağlık hissedilmiyor nedense.....

Mutlulukta aynı durumda....Mutsuz olduğumuzu biliyoruz ama mutlu olduğumuz zamanların pek farkında değiliz...

Hayat, doğum sancısı çeken bir kadın gibi bazen...En azından bana öyle geldiği zamanlar oluyor....

Sancınız nefes aldırmayacak kadar şiddetlidir ve bir an önce kurtulmak için doktora koşarsınız...Sizi muayene eder ve yanındaki hemşireye , bu hastanın sancısı yeterli değil, suni sancı verin der....

Delirecek gibi olursunuz ama bu, gereklidir....Sancının şiddeti arttıkça, işiniz kolaylaşır ....Ama siz , bunu anlayacak durumda değilsinizdir...

İşte hayatta böyle geliyor bana....çektiklerimiz, sıkıntılarımız ne kadar fazlaysa, ferah günler de bir o kadar yakın demektir...

Ve,



bir dost gelir, güneş gibi doğar üstünüze.....




O, dürüsttür.....Diğer insanlardan farklı.....Almadan vermesini çoktan öğrenmiştir......Hatta, aldığından fazlasını vererek yaşamış daima........


Duyguları , okyanuslar gibi derin...Baktığınızda göremediğiniz ama hissettiğiniz.....

Dosttur o...Hiç kimsenin onun kadar bu kavramı bilemediği kadar dost...


Bazen de kardeş.....Yüreği sımsıcak , sadece insan sevgisiyle dolu gerçek bir kardeş.....

Her şeyden umudunuzu kestiğiniz bir anda yanıbaşınızda beliriveren bir melek.....Bütün iyi niyetiyle , sevgisiyle...


O, cesarettir....kendinizi çok kötü , yıkılmış hissettiğiniz bir anınızda size omuz veren bir destek....Yumuşacık, dolu dolu bir insan.......



O, her şeyinizdir....dostunuz, arkadaşınız, kardeşiniz, sırdaşınız, kılavuzunuz, yönünüz, hayat enerjiniz....

Kendi sıkıntılarını, sırf siz üzülmeyin diye hiç belli etmeyen, mutlu olmanız için çabalayan biri......

Ağlayabileceğiniz bir omuz, sizin göremediklerinizi dosdoğru en güzel şekliyle gören bir çift göz.......

Elinin tersiyle insanları bir hamlede itenlerin tam tersine, sahip çıkan, kucaklayan......


Can, yürek, umut, arkadaş, kardeş ....Aklınıza gelen ve iyi olan her şey....

Sorun değil, çözüm bir insan....



Varlığından her zaman huzur duyduğunuz ve mutlu olduğunuz biri....Onsuz yapamayacağınızı onu çok sevdiğinizi bildiğiniz biri.... O, eliniz, ayağınız ....

sanki yıllardır onu bulmak için yaşamışsınız gibi....bir yerlerde olduğunu bildiğiniz ama yerini bir türlü bulamadığınız....

Böyle biriyle tanıştıysanız ne mutlu...


O zaman gerçekten de hayat güzeldir...

Daha da güzel....

20 Mayıs 2009 2-3 dakika 5 denemesi var.
Yorumlar (17)
  • 15 yıl önce

    BU DENEMİY OKUDUKTAN SONRA KUŞ GİBİ HAFİFLEDİM,

    ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM ŞEHNAZ AYSEL ATEŞ,

    SEVGİLER

  • 15 yıl önce

    Arkadaşım , çok samimi duygularla yazılmış ...çok güzel saptamaları olan... kendi yaşadıklarından örneklerle başkalarına yol gösteren ve yine finalde dostluk kavramının açılımıyla çözüm getirdiğin harika bir çalışma olmuş. ben çok beğendim...nicelerine diyorum. tebrik ve sevgilerimle...ud83cudfbb

  • 15 yıl önce

    hayatı yaşarken kelimelere başvururuz bazen ve bir anda bir kaç insan bir kaç insan daha derken çekiverir bizi o yazının içindeki yaşam... gerçek, gerçekliğiyle umut dolu, çözümlemesi açık ve mükemmel yaşatan bir yazı olmuş canım ablacığım.. kutlarım. kalemine yüreğine sağlık

  • 15 yıl önce

    s.a. ateş... "merhaba" adlı birinci denemesinden sonra, karşımıza "hayat güzeldir" başlığı altında kendi hayatından yaşanmış kesitler sunarak verdiği mesaj -umut daima vardır- diyebilen ve bunu aktarırken içten samimi duygularıyla değerini bilecek kadar da dostluk kavramını içinde biriktirmiş bir kalem. İki başlık altında topladığı bu deneme yazısı bir dönemin öncesini ve sonrasını dile getirmiş. Kısaca diyor ki; dostumdan önce ve sonrası... günümüzde gerçek anlamda hepimizin ihtiyaç duyduğu bir kavram, özellikle kendimize yetemediğimiz anlarda en çok ihtiyaç duyduğumuz kişidir. onda aradığımız tüm özellikleri buluruz. çünkü bir şeyleri yaşatmayı bilen yaşamayı da bilir. çünkü paylaşmayı bilen paylaşılmayı da bilir. çünkü insan yaşadıklarıyla değil yaşadıklarını anladığı sürece olgunlaşır. Dostluğu gerçek anlamıyla kavrayan bunu kendine saklayan değil, paylaşan olur ve o paylaşımın hiçbir dayanağı yoktur ve olamaz. tamamiyle maddiyattan uzak manevi olgunluğun getirisiyle yani karşılıksız sevgiyle sunandır. temelinde sevgi ve yüreğinde insanlık yatan gerçek insanlık duygusudur, dostu tanımlayan...

    (1)

  • 15 yıl önce

    bunu içine sindirmiş ve gönül eleğinden yaşanılabilecek her sorumluluğu elemiş saf ve doğru duyguların emekçileridir dostluklar. Hatalarımızı saklamak yerine onları bize gösteren bizim üçüncü gözümüzdür. Üzüntümüzde bizle üzülen, ama aynı zamanda çare olmayı bilen, sevinçlerimizde sevincimizle mutlu olabilen kısaca hayatı her anlamda paylaşabilendir.

    ablamı bu deneme yazısından ve bizlere dostluğun ne olduğunu hatırlatan kalemini tebrik ederim...