Hayata / Acta Est Fabula(Oyun Bitti)

İki kızıl sütunu, güneşten çalınan renk tonu ile kazıtmıştı imparator Augustos,

Acta Est Fabula; oyun bitti, okudum, okudum, okudum...

Başımda o yorgunluğun hayata bir dem sıcak sersemliği, bir de ağrısı. Sanırım onsuz olmuyor.
Bir çırpınış, anlam yükleme telaşı, ardı sıra yetmiyor hayata...
Yol türküsü çalınır, her nakaratta, oğul, kız sevinci oluverir yüzündeki keskin çizgiler...

Nereden nereye...
Dedim ya; okudum, okudum, okudum

Barut kokusunu, kurşunkaleme eş eden Filistinli çocuk oluyorum bazen, sen dünü teğet geçen, ezelde yazılı kallavi hükümsün. Dilek tutuyorum ve alacağım var senden. Unutma; yürek de yelkovanında meydan okuyor sana.

Ve ben üşenmeden yazıyorum, çoğu zaman kinayeli gül döküyorum yollarına.
Biliyorum, zor... Her sabah yahut sıkışık gün ağırlığı sunduğun bu insanlar, taze bir gazete kokusu...
Kandırıyorsun, en kırılgan dalların kandırıyor. Parmak uçlarım yadsıyor atlas tuzakları.
Sıradanlık karşılıyor, sadece nefes alma güdüsü değil bu. Anlamak, anlaşılmak, kim bilir tanımak.
Belki de başlamalı yeniden içmeli seni. İlkin oturduğun koltuğu tanımak, badana beyazlığında içmek

Güneşi...

Gülme!

Seviyorsun sende süslü kafiye icatlarını
Gülümsemen fazla geldi bilesin
Lakin sözcük ayarı bizden içeridir, bazen yürekten kalem tutan elle çok uğraşma derim.

Satır başı sözün sonudur aslında,
Kızarmış ekmek
Yarım köfte
Nebiş'ten ısmarlama, Beşiktaş işi midye olsun
Unutmadım martıları
Bostancı(kaçak trene binme hikâyeleri)
İlle sarısı gülün
İlle türkü
Beyazı şarabın
Pürüzyen dilimi
İlle bu şehir...

Augustos, eşi Livia'yı öperken öğüt veriyordu,'sevginin, sevdanın, hayatın farkında ol hoşça kal'

Ve son sözünü söyledi' Acta Est Fabula(oyun bitti)'

Bir nefesle ağladık, toplandılar, doğduk,

Bir nefesle, ağladılar, toplandılar, ölmüştük...

Sevgiyle kal...

02 Ekim 2009 1-2 dakika 21 denemesi var.
Yorumlar (14)
  • 14 yıl önce

    sevgiyle kal...bu iki kısa sözcük ne dev bir anlam aslında cemal abi, şiirsel anlatımla aldım gittim başımı, nereye mi ??????martılara:) beşiktaş sahili ,deniz:):)

    köfte kokuları ayılttı beni:):):) illesinden dersin ya sen... aynından şimdi:)

    bu şehir, bir nefeste çeker ya bizi aslında içeri kafa tutarız,inadına yaşarız illesinden:):):) dostluk baki.... tebriğim çok👍👍👍👍

  • 14 yıl önce

    Augustos,'u takvime 12 .ayı ekletip adının tanınması ve kalıcı olmasını narsistliği olarak bilirdim. Roma'nın insanları köle edişini ;Neron'un Tunç boğalar yaptırıp köleleri içine koyduktan sonra altından ateş yakarak kızaran heykelin içinde onların buğularının boğanın burun deliğinden çıkışını izlerken ve çığlıklarının ona bir armoni olarak geldiğini onlara liriyle eşlik ettiğini de okumuştum. kısacası hep olumsuzdu. ama girişe koyduğunuz oyun bitti sözü ile duygular değişiverdi bende. nefret sevgiye kucak açtı. şiirin kalemde, kalemin cümlede sevdası şair yüreğin yazısında buluşmaqsıyla oluyor. Güzel yazınız yine ağustos sıcağında akan serin nehir olmuş.

  • 14 yıl önce

    Dostu dostan içeri,sözü sözden içeri söylemek kolay olmasa gerek.Bu yüzyıllların Anadolu geleneğidir.Arada biz dostlar da çalıp birşeyler söyleriz.Ama yürek , o büyük Anadolu yüreğidir.O dost yüreğidir.Lafı eğirip bükmez.Direk gönüle hitap eder.Sevgili Cemal dost böyle yapıyor.Sözüm yüreğe ve yürekli olanlara.İlk sözümüz de dost son sözümüz de dost.Sevgi ve saygılarım dostlsara.

  • 14 yıl önce

    şiir okurken müzik seçerim kendime bazen..şiir öyle çeker ki beni illa fon olsun isterim arkasında..yazınıza yann tiersen seçtim ama fon değil ara müzik olarak..

    anlatım diliniz yumuşak ve şiirsel..

    Cemal Mıhçı'dan mektup bekler olduk artık.güzel köşenizde sizi okumak yine keyifti dost yüzlü insan..

    tebriklerimle..

  • 14 yıl önce

    Her mektup ağırlaşan hüznü ağır aksak törpüledi üstadım. yaşam tadında su yüzüne yansıyan yakamoz taneleri gibi yaşattı mektup başımızdan siyahlar çalınırken ağaran dilekler tutmak lazım..

    tebriklerim sizedir daima takdirimle

    sevgi ve saygımla