Hayata ve Var Olmaya

Hayata dokunma ve var olma duygusuna genel bakış...

Bu hanım ya bana sordu bu soruyu ya da genelleme yaparak Abuzittin'lere ve Sığ Beyinlilere sormuş oldu. Bu iki sözcüğü aslında yazdığı yazıya açıklama yaptıktan sonra bana kullandı. Kişiliğime. Dönüp kişiliğime bakınca içimden bari bir açıklama yapayım da kişiliğime ayıp olmasın dedim.

Kadının belki de ismini gizli tutmasının nedeni bir yazar olabilir. Durum buysa kafayı bana da takmış olabilir. Benden fikir istediğine göre ben de genelleme yapıp; acaba dedim yazdıklarında tıkandı da fikir mi alıyor? Hani insan da yazmak için esinti kalmaz ya onun gibi bir şey...

Doğrusu kadının sayfasında yazmak istemedim. İçimden gelmedi. Hayata dokunma ve var olma nasıl bir duygudur sorusuna yanıt vermek için bari birazcık hayallerimi yolculuğa çıkarayım dedim.

İsmi lazım değil. Dün hanımın biriyle meyhaneden çıktıktan sonra el işareti yaptığım taksiye atladık ve doğruca kapısında dört bayrak olan bir otelin önünde indik. Misafir kabul edici resepsiyonist yaşlı bir adamdı. Böyle bir otelde  ne işiniz var gibi baktıktan sonra gecelik bu kadar şu kadar dedi. 

Geniş merdivenleri tırmandıktan sonra karşımızda uzanan kırmızı ışıklı koridora doğru yürümeye başladık. Tavanlarında bir kaç tane sönük ya da patlak lamba olmasına rağmen koridoru sağlam olanlar aydınlatıyordu. Odamız koridorun orta tarafındaydı. Biz odamıza gelene kadar duvarlara asılı;  çerçeveleri tahta olan resimlerdeki doğa manzaralarına hayran kalsak da çöl manzaralı resimlerdeki görüntülere de o kafayla bir anlam veremedik. Çünkü çırılçıplak hanımların sarmaş-dolaş resimlerini görünce Pirelli ya da Cazibe Takvimleri   aklımıza takıldı...

Odamızın kapısını açtık daha kapatmaya fırsat bulamadan birbirimize saldırdık. Rakının vermiş olduğu etkiyle giysilerimizi söküp alırken sağlam kafayla aklımızın ucundan geçmeyecek ne kadar terbiyesiz sözcük varsa hepsini kullana kullana geniş yatağa atladık...

Bir kadınla tavana bakıp konuşmayı hiç sevmem. İlişki sonrası utanıyormuşuz ya da tavanla  konuşuyormuşuz duygusuna kapılırım. yanımda uzanan kadın da tavana bakıyordu ama bana dönmesini rica ettikten sonra kırmadı döndü...Bir sigara yaktım kadına uzattım. Kadın derin bir nefes çekti hafifçe başını yana döndürerek kalın dudaklarını fazla açmadan dumanı uçurdu. Sigarayı bana uzattı ben de aynı kadının yaptığını yaptım ve kadın belli ki sevişmenin son anlarında duraksadığımı fark etmiş olmalı, neden güldüğümü ve durduğumu sordu. Korktum dedi sana bir şey oldu sandım...Yok dedim Abuzittin geldi aklıma. Abuzittin ne demek biliyor musun? Valla şekerim duydum ama bilmiyorum dedi. Peki dedim Sığ Beyinli olmak ne demek? Galiba aptal geri zekalı dediğim dedik gibi bir şey olmalı ara-sıra duydum dedi...Kusuruma bakma bu konu hakkında notlarım var da dedim genişletmeyi düşünüyorum...O yüzden son anlarda beklemediğin anlarda olur  böyle şeyler ne olur kusuruma bakma... gülmem tuttu...Kadın bırak bunları dedi ve üstüme çıktı...Baktı baktı bu kez ciddi ol dedi bilmem anladın mı?

Hayata dokunma ve Var Olma Duygusu'na genel bakış olarak sana yanıtım olsun...












16 Ağustos 2019 3-4 dakika 181 denemesi var.
Yorumlar