Haydi Okula

"Daha dün annemizin
Kollarında yaşarken
Çiçekli bahçemizin
Yollarında koşarken

Şimdi okullu olduk
Sınıfları doldurduk
Sevinçliyiz hepimiz
Yaşasın okulumuz

Okul yurt güneşidir
Bize bilgiler saçar
Annemizin eşidir
Severek kucak açar

Okul insanlık yolu
Her yanı şeref dolu
Sevinçliyiz hepimiz
Yaşasın okulumuz."

Okul bir köprüdür,herkesin severek üzerinden geçip anılarını hatırladıkça kahkahalar attığı.

Okul,bireylerin ve toplumların gerçek yüzlerinin dev aynada gösterilmesidir.

Okul,ikinci evimizdir;kültürlerin beşiği,medeniyetin temelidir.

Okul,sosyalleşip manevi duygularımızı zenginleştirdiğimiz kutsal mekanlardır.

Üç aylık aranın ardından heyecanlı bekleyiş sona erdi ve yarın "haydi okula"diyoruz;öğretmenler,veliler ve öğrenciler hazır tabii pusuda bekleyen servisciler,kantinciler ve kırtasiyeciler de. Bu senenin korkulu rüyası,başımızın belası tartışmasız zamlar,aynı defter veya aynı kitap kırtasiyeden kırtasiyeye farklılık gösteriyor,bunun önüne geçilebilinir mi,evet.

Benim de eğitimden bazı beklentilerim var elbette:

*Ezbercilik anlayışının son bulması.

*Öğrencilerin gözünde,öğretmenlerin saygınlığının ve statülerinin yeniden korunması.

*Müfredatın sıklıkla değiştirilmemesi.

*En kötü hırsızlık umut hırsızlığıdır;bu yüzden gerçekçi olup geleceği olmayan veya kısıtlı olan bölümleri tıka basa doldurmamak.

* Ödev tartışmadan çıkarılmalı ve verilmeli.

*Dilimizde tüy bitti söyleye söyleye, öğrencilerimizin üzerinde çok sınav kaygısı var;bu kesinlikle azaltılmalı ve öğrencinin başarısı asla not ile sınırlandırılmamalı.

*Başarılı öğrenciler ödüllendirilmedir ancak onur,teşekkür ve takdir belgesi gibi bir kağıt parçasından ibaret olmamalı.

*Ve en önemlisi zorunlu eğitimden vazgeçilmeli çünkü zorla güzellik olmayacağı gibi eğitim de olmaz.

2023/2024 Eğitim-Öğretim yılının; sağlıklı,neşeli,mutlu ve başarılı geçmesini diliyorum,vatanımızın geleceği için hayırlara vesile olur inşallah.

"Eğitimdir ki bir ulusu,ya özgür,bağımsız,şanlı,yüksek bir toplum olarak yaşatır;ya da tutsaklık ve düşkünlüğe bırakır." M.K. Atatürk

11 Eylül 2023 2-3 dakika 130 denemesi var.
Beğenenler (4)
Yorumlar (2)
  • 8 ay önce

    Bir ülkede ki eğitimin kalitesi o ülkenin gelişmişlik duzeyinide belirler. Bir ülkede hiç savsaklanmayacak boş verilmeyecek bir konu varsa oda eğitimdir. "Öğretmenler yeni nesil sizlerin eseri olacaktır." Diyerek noktayı koymuştur... Kutlarım...