Hayvanlar Üzerine

Evde hayvan besleme hevesi hemen herkesin içinde vardır. İnsanların sadık dostları olan hayvanlar sayesinde kişi yalnızlığını unutur. Kediler nankörlükleriyle bilinir, köpekler sahiplerine sadık olmalarıyla, karıncalar ise çalışkanlıklarıyla bilinirler. Her hayvanın belirli yetenek ve özellikleri vardır. Bu özellikler bazen insanları gücendirir veya özendirir. Çünkü onlar insanlardan daha hislidirler ve her türlü tehlikeye karşı duyarlıdırlar. İnsanın güven duygusunu coşturan bu canlılar, sevimli halleriyle, oyunlarıyla kendilerini sevdirmeyi başarıyorlar. Tabii ki de yılan da bir hayvan olmasına karşın sevilmesi pek tavsiye edilmez. Aksine yılan görünce hepimiz arkamıza bakmadan kaçarız. Bahsettiğim sevimli hayvanlari, evcil ve yılan gibi hayvan çeşitlerinden daha zararsız olanlar.

Bir kedi ki yemeklerini yediği ailesini kilometrelerce uzaklıktan buluyor. Koklaya koklaya aynı eve dönüyor. Bu da bize hayvanların çoğu insandan daha akıllı ve çoğu insandan daha çok insanlara değer verdiklerini gösteriyor. Kimileri sevmeyip eziyet etse de kimileri evini hayvanat bahçesine çeviriyor. Ülkemizde ve dünyada bunca değişik zihniyet ve bunca değişik ilgi olduğu sürece, hayvanların kimisinin şansı yaver gidecek, kimisi ise sokaklarda yemek aramak için dolanıp duracak.. Ama siz siz olun hayvanlara değer verin. Kapınızın önüne bir kaba biraz su koyun da bir köpek veya kedi gelip o sudan içtiğinde, bilerek veya bilmeyerek bir iyilik yapmış olun. Ne kaybedersiniz ki?...

Bir kadının o kadar çok günahı varmış ki bir çölün ortasında yapayalnız kalmış. Aslında yalnız değilmiş. Yanında bir tane köpek varmış. Kadın öyle susamış ki su içmese nerdeyse bayılacakmış. Sonra önüne bir kuyu çıkmış. Bu kuyudan ayakkabısıyla su çıkarmış ama tam içecekken bakmış ve görmüş ki köpek ondan daha çok susamış ve su isteyen gözlerle kadına bakmaktaymış. Sonra ayakkabısıyla çıkarttığı suyu köpeğe vermiş ve bu yaptığından dolayı bütün günahları affolmuş...

Demek ki hayvanlara yapılan küçücük bir iyilik bizleri göklere çıkarmaya yetiyor. Siz siz olun koyun kapınıza bir kap suyu ki bir canlıya yardım etmiş olun. Bu hem içinizin ferahlamasını, hem de kalbinizin hayvan sevgisiyle dolmasını sağlayacaktır.

15 Eylül 2011 2-3 dakika 88 denemesi var.
Beğenenler (2)
Yorumlar