Hepsi Yalan

Dünya genelindeki ekonomik krizden bizim gibi ülkeler etkilenir. Yani gelişmiş ülkeleri fazla etkilemez anca tanıdık bir söylemle teğet geçer. Bu teğet geçme de bir alemdir aslında. Bekledik tuzu kurular dışında geniş bir asgari ücretle geçinen halk olarak belki dedik ulan bu kriz hazır ücretlerimizde artmışken bizi etkilemez ama kazın her zamanki ayağı öyle olmadı ne yazık ki. İyi vurdu hem de ne vuruş Osmanlı Tokadına razıydık ama o tokatları  tokatçılığı iş edinenlerden ve görev bilinciyle çalışanlardan çok sert bir şekilde yedik ve yemeye de devam ediyoruz durum aynen böyle...

Fasulyenin faydalarını pek bilmem de ama yine de fasulye yemeye hasret kaldık. Hani bu kış aylarında kömür sobasında usul usul pişirilen kuru fasulye gibi mesela...

Şeyh Edebali' nin vasiyetini okuduysanız zamanımızdaki durumu da kısa zamanda çözersiniz. Örneğin: Osman Gazi'ye şöyle seslenir vasiyetinin bir yerinde"Şunu da unutma; insanı yaşat ki devlet yaşasın."

Şimdi bu sözün açıklaması bence: Çoğunluk azınlığı ayakta tutmak için didinip duruyor. İşçi karıncalar Krallara Kraliçelere karınları doysun sıcak olsunlar aman hastalanmasınlar diye harıl harıl çalışıyorlar. Sonuç; yüzdeyüzelli enflasyon. 

Dolarda dönen dolaplardan sonra sıra yastık altlarına kadar geldi. 

Vatandaş ne diye minik birikinti yapar? Evlatlarının düğünü için kefen parası için kötü günler için ele güne el avuç açmamak için vs...Bizim ülkemizde vardır bu.  Gelenek gibi görünse de asıl işin aslı güven sorunudur. Vatandaş gider sandıkta oyunu atar ama yönetenlere asla güvenmezler...

Doğal olarak sinirleniyorlar. Kurumlarının yükünü vatandaşa bindirmekten zevk alıyorlar. Hafiflemek işlerine gelmiyor. Şaka yapayım da gülelim bari; Yönetenlerin hepsi işlerine gidip gelirlerken servis araçlarına binsinler desem!  Vatandaşa binmekten vazgeçseler mesela. O güzelim arabalar uçaklar mücevherler açık artırmalarda satılsalar sonra da vatandaş ey vatandaş bakın ben öncülük yapıyorum sizlerde bana yardımcı olun deseler filan...

Tehdit! 

Bu nereden çıktı?

Elektrik faturalarına itiraz eden bazı vatandaşlara yani hepimize;" Sivil İtaatsizlik" dir bu dendi...

Usuma takılansa şu; Bir sabah uyansak kapımızın önünde tanklar-polisler-askerler-jandarmalar görsek...Evlerimiz basılsa odalarımız aransa yastık altlarına el atsalar....

Aaaaaa! Olur mu öyle şey demeyin? Olur olur...Yılların sanatçısı sevgili Minik Serçemiz' i

düşününce...






14 Şubat 2022 2-3 dakika 181 denemesi var.
Beğenenler (4)
Yorumlar (1)
  • 2 yıl önce

    "Yönetenlerin hepsi işlerine gidip gelirlerken servis araçlarına binsinler desem! Vatandaşa binmekten vazgeçseler mesela. O güzelim arabalar uçaklar mücevherler açık artırmalarda satılsalar sonra da vatandaş ey vatandaş bakın ben öncülük yapıyorum sizlerde bana yardımcı olun deseler filan..." Yazıya büsbütüm tam bir imza, lakin bu tırnak içine sonsuz imza bengillerden.. Konuşmanın ve yazmanın teröristlik olmadığı bir dönemin umuduyla.