Her Yürek Kendince Şairdir.

Her Yürek Kendince Şairdir.

Şiirler yazılır, hani yediden yetmişe tabiriyle. Her dilden , her nesilden, hercai...
Gönül'e ayan olan ne varsa, bilindik üslup, bilindik oranda, yazılır. Alın yazısında yazılan,yaşanılanın vefasında .Baş ucuna sığdıramadığın yastık altında saklı, bir senin bildiğin, beyaz yapraklar bilir, işlediğin yapraklarca yaşanılan ne varsa aşk edasında.
Her yürek kendince. Her yürek özünce,
Nedir peki? Bu içe sığmayan coşkuyu, kaleme tutuşturan parmağın heyecanı.
Sevgi midir? Peki ama Sevgi nedir?
Sevgi varoluşun, varlığında konu olmuş, Yaradan'ın hikmetinin sualinde alın yazısı denmiş, İçe serpilen bir hoş seda uslu usulünde.
Sevgi....? Suallere cevap. Zulme inat, Vahşete tezat düşünce, uygulama ve yaşayış biçimidir, bir acı şekli içerden içerlenen, bir kederdi; kâh hüzünle, kâh mutlulukla hatırlanan. Belki de sabırdı sevgi,
Affetmekti gelecek günler adına. Sevgi sınanmaktı Adli İlahi'de ve sınavı geçmekti ercesine.
Sevgi bir tövbeydi, Nasuhi Kisvesinde; bir dirilişti nefsi öldürerek, yada inanmak inandığın değerlerce.
Belki; bir iyi ad bırakmaktı fena yurdunda. Ömür geçer de ad kalırcasına.
Sevgi belki de bahsedilen ve edilecek sıralı değer ve yargılanan yargılardır, bütünlüğünce..
Sevgi yalanda olsa , Yaşanılmış, yaşanılacak...
Yaşatılmış anlık coşkulu hazdan ötesi,Mutlu geçen bir süreç, paylaşılmış nice güzel sözler, ekmek, duygu,hüzün,kahkaha... vs.
Geleceğe açılan, dünde kalmayan yaşanmış gerçektir. Yalandan da olsa...
Farz et ki yalan, dünyada yalan olmayan ne var? Ölmek Hak, nefesin son bulduğu dünya beşerisinde.
Yalan olsun, yalan olan dünyada, SEVGİDE, SEVİLENDE, YAZILANDA...
O yalan, yalandan da olsa, okurken mutlu ediyorsa gözleri? Ve yaşıyorsan, yazdığın yalan duyguları,
Sevgi; o denli nefesin ötesinde gerçektir.
Peki hatırlayanımız var mı? İlk sevgi sözcüğünü ne zaman duyduğunuzu? Ya da zikrettiğinizi...
İlk sevgi sözcükten öte, görmektir, göstermektir gözde yüreği, şefkatçe, masumca ilk göz açıldığında,
Anne'nin evlada duyduğu coşku, özlem, sabır, dua... vs.
Evladın anneye duyduğu, sığınma, beslenme, umut, ilk aşkın şekli.
Dönüp baktığımızda? Derûni coğrafyamızı kaplayan zifiri bulutların ve üzerimize örtülen maddeci felsefenin ağırlığına ne zaman başkaldırmıştı sevgilerimiz, hatırlayanınız var mı? Ne zaman sevgilerimiz paralarımızdan önce tartılırdı; Anne kucağı değerince, karşılıksız.
Ya da ne zaman pazar eyledik, sevgilerimizi, biliyor musunuz? En son ne zaman bir sevgiyi söyleşmiştik bir sevgiliyle?!... Her gün bir parçamızı daha tüketen teknoloji çağında sevgiye en son ne zaman yürekten bir merhaba demiştik, hatırlayanınız var mı? Hatırlıyor musunuz, sevgi neydi?
Hatırlayan var mı, sevgi neydi? Leylaların, Şirinlerin, Aslıların nazı mıydı? O; yoksa Mecnunların, Ferhatların, Keremlerin niyazı mı? Yaşayan aşkların bildiği,
Hangisinde belirmişti ilk kıvılcımı sevginin? Neydi sevgi?!..
Peki sevgi pişmanlığın bir şeklimi ? Vicdan sesi mi? Neydi bu bilinmez yalan ama gerçek...
Sevgi adı yürekte gizli bir yarin kokusunda, zikrettiğin dua mı?
Sevgi, inatça, en güzel ve en iyi olma olgusu mu?
Akabinde sorumluluk duygusu ?
Sevgi Leyla'ya Şirin'e, Aslı'ya duyulan vefa, Onlar gibi örnek hayat, karşılıksız inisiyatif.
Kerem'in, Ferhat'ın yüreğinden yari görmek, bilmek, Bilindiğin derecesinde sebeplenmek
Gözlerince düşlemek, gözlerinden öte olmamak, ve gözlerince başlayan yeni gün,
Sevgi yangın yeri yüreği iki satırda iki kelime sunmak gibi...
Sevgi, olmayan imkanlarda var etmek,Varlığında var olmak...Eğik başın önünde, kadınlığının şükrü, Kıblede secde yüreğe sunan hoş seda'yı...
Sigara dumanının ciğerde boğulmasından öte, dumanda gözlerini tüttürmek gibi, Asidir, ölüme, yaşamda yokluğa
Akla hayale sığmayan, Yazılan, çizilen,
Ağlanan, gülünen, pişman, hür, memnun, fedakar, muhtaç...
Hayal kurmak, O olmak, onla olmak,
Kendini ispatlamak için bile bile, Sevgisinden uzağa çıkılan gurbet yolu, yolunu beklediğin yol uzunluğunda uzar, sonu olmayan,
Her ne sebepten öteyse bu var olan hoş seda ,
Ey sevgi,
İşte sevgi Her yürek kendince bu denli şairdir.

Sevgilerle...

Mahmut Tugrul AGSU

22 Aralık 2009 4-5 dakika 9 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar (1)
  • 14 yıl önce

    harika güzel bir anlatımhı çok da haklıydı yüreğine kalşemine sağlık can abim

    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍