Herkes Herşeyden Sorumlu

...//
"her insan herkes karşısında her şeyden sorumludur".
*Dostoyevski
----------------------------------------------------------------------------
Uzun sözün kısası;
kimse
olur olmaz konuda
olur olmaz yer ve zamanda
olur olmaz insanları suçlayarak
kendini 'sütten çıkmış ak kaşık' olarak görmesin lütfen.

SOMA Maden Faciasında da bu böyle
ülkenin bu durumlara düşmesinde de böyle .
Yani, hepimiz de bu sürecin zincirleme sorumlularıyız
?Günah Keçisi' aramanın alemi yo,
Aynaya bakalım, kendimizi görürüz orada ..

En adil hakem; vicdanlarımızdır !

23 Mayıs 2014 30-60sn 231 denemesi var.
Yorumlar (1)
  • 10 yıl önce

    Doğrudur. Bu doğrudur' u bırakın şimdiki iktidarı, geçmişteki iktidarlara oy verenlere nasıl anlatalım. Örneğin sizi ben veya diğer arkadaşlar anlayabilir. Sırf solcudur sırf sağcıdır sırf milliyetçidir diye oy verenlere veya hadi sırf dindar olduğu için oy verenlere; hem de dindarlığı, dini imanı vicdanı tam bilmeyen tam anlamıyla kavrayamayan kesimlere nasıl anlatalım? Aynı şekilde bu ülke de Sovyet yaması olan solculara Mark hastalarına nasıl anlatalım? Eğri oturup doğru konuşmak bu ülke de yasak. Eğri oturup doğru konuştunuz mu ciddi anlamda kaka muamelesine maruz kalıyorsunuz. Örneğin Dikta Rejiminden ve zararlarından konuşup duruyoruz. Dikta sadece iktidarlara veya askeriyeye mi özeldir? Sanatta yok mudur bu Dikta? Nazım Hikmet Diktası vardır mesela. Yahya Kemal Diktası. Gülen Diktası da vardır...Durum bu haldeyken Ülke olarak Tabulaşmış inançlardan tabulaşmış düşüncelerden kurtulmadığımız müddetçe hangi VİCDANİ SORUMLULUK HANGİ ÖZGÜRLÜK dersem ben kakayım o zaman?