Heykel Cinayetleri

Avrupa'da "Mezhep Savaşları" olarak bilinen Yüzyıl Savaşlarında binlerce heykel parçalandı.
Faili Meçhul Heykel Cinayetleri:
* Gaziantep Üniversitesinin Bahar Şenliğinde sergilenen kadın heykeli tahrip edildi.
* Antalya Altın Portakal Film Festivalinin simgesi Venüs heykelini yaktılar.
* İzmir Sevgi Parkındaki Kadın heykelinin kolları bacakları, beton kesme aparatı ile kesilip parçalandı.
*Muğla Milas'ta kadın heykelinin kafasını kırdılar.
* Ordudaki kadın heykellerine spreylerle edep ya hu yazdılar.
* Türk Kadınlar Birliğinin Edirne'de yaptırdığı özgür kadın heykeli, halatlarla çekilerek kaidesinden koparıldı.
* Ankara Yüksel caddesinin simgesi oturan kadın heykeli kayboldu.
* İstanbul'da İsrail protesto edilirken, Akdeniz adlı heykelin kolu kopartıldı, gövdesi taş atarak ezildi.
* Bursa'da Uluslar arası heykel sempozyumu kapsamında yaptırılan Gerçek Aşk heykelinin ayaklarını kırdılar.

Fransız heykeltraş Auguste Rodin'in yaptığı ve öpüşme adını verdiği heykel, binbir sıkıntı ile 1924'de Japonya'ya taşındı. Japonlara batı sanatı tanıtılmak isteniyordu. Oysa heykel Japon halkının sanat anlayışına aykırı ve müstehcen (utanç verici) geldiği için hiç ilgi çekmemişti. Japonlar öpüşme heykelini sevmediler ama parçalamayı asla düşünmediler.
Avrupalılar 1950'lerin sonlarında şu sloganı patlattılar. 'uzak doğu öpüşmeyi bilmiyor' Japon antropologlar, dünya kamuoyuna çok daha çarpıcı şu sloganla seslendi:
'Biz Japonlar her sabah doğulu, her akşam batılıyız'

Kars belediyesi insanlık anıtı adında bir heykel yaptırmaya başladı. Hiçbir heykel yapım aşaması sona ermeden gerçek şeklini alamaz.
Dönemin başbakanı RTE. Henüz yapım aşamasının ilk başlarında olan anıt için ucube dedi diye insanlık anıtını parça parça yıktılar.

Einstein'in ünlü bir deyişiyle bitirelim:

'Nedenler değişmedikçe sonuçların değişeceğini sanmak ahmaklıktır'

Derleyen yorumlayan
Ahmet Tülüoğlu

16 Mart 2017 1-2 dakika 18 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar (1)
  • 7 yıl önce

    Güzel ve anlamlı bir yazıyla bizlere merhaba diyen Ahmet bey

    Hoş geldiniz efendim

    Paylaşımınız için teşekkür ederiz👑