İki Konu

Derler kedi poposunu görmüş yara sanmış. İstanbul denen yere kar yağmış. Nasıl bir karsa haberlerde sunulan şu; kıyamet koptu. Karın boyu iki-üç metreyi aştı. Kirli marmara denizi dondu. Çöplüklere alışmış o güzelim martıları teker teker dondu. İnsanları son sayıma göre artık gerçek İstanbul'lu da kalmamıştır ya, 13 milyonu bulmuş. Hepsi evinde mahsur hepsi can derdine düşmüş ve sanki kaldırımlarda donan gariplere inat öldük bittik havasındalar. Bu İstanbul nasıl bir yerdir ki hâlâ çözmüş değilim? Tüm yaşamları sünnilik ve abartı üzerine kurulu. Sanırsınız hepsi donacak hepsi açlıktan ölecek. Haberciler soluk soluğa kalmış karı anlatırken. Kar bile şaşkın şaşkın ne diyor bunlar diye? Neredeyse yağdığına utanacak. Öte yandan Memleketin doğu denen bölgesinde hastalara ulaşamayan Sağlık Bakanlığı var. Kar boyu üç dört metreyi aşmış. İnsanların çatısı tepelerine çökmüş damlardan sarkan buzlar hani az kaza birinin kafasına düşse kafasının gövdesinden ayıracak. Çadırlarda yaşayan depremzedelerin durumları zaten unutuldu. Çadırlarda sobalar devrildi ocaklar ikinci kez çöktü bizimkiler İstanbul'un derdine düşmüşler. Neymiş İstanbul'a kar geliyor kaçııınnnn. Haberi sunan ve ellerinde kamera bir santimlik karın üzerinde haberi resmileştiren bebelerin bana takılması lazım. Onlara ben doğuda öyle kar manzaraları sunarım ki, kar görmekten gözleri kör olur. Belli ki İstanbul'lu belini geçen kar çölünde hiç yaşamamış. Yaşaması bedava. O karlı dünyaya giderlerse.

İstanbul'la Ankara arasında ki farka bakalım. Bir gardaşın cep telefonuna gelen iletide şunlar yazıyor...

Konuyla ne alakası var bilmem ama hoşuma gitti.

Ankara kardeşliktir. Bize gidelimdir. Bizde yiyelimdir. Bizde kalalımdır. La ben de para var oğlum geldir. Beraber dayak yeyip kahkahalarla senelerce hatırlamaktır. Sevgilidir Ankara. İzmirli İstanbullu gibi denizini değil sebebsiz yere seversin Ankara'yı. Tıpkı anneni sever gibi karşılık beklemeden. Annelerin kızlarını gönderirken dikkatli ol kızım değilde, kimseye bulaşma dediği yerdir. Ankara yanında kız arkadaşı var boş verdir. Ankara Anadolu içindeki hamurunu kaybetmeyen tek büyük şehirdir. İşte bu yüzdendir ki, sizin orda dost dediklerinize biz Anakara da Gardaş deriz...

Anladınız mı İstanbul'lu süt bebeleri. Kar derdine düşen çocuklar... Takıl Ankara'lılara size Doğu da
kar turuna çıkarsınlar. Üstelik yeme içme yol masraflarınız Ankara'lılardan.

Gardaşlarım benim...

29 Ocak 2012 2-3 dakika 181 denemesi var.
Yorumlar