İki Temmuz

İki temmuz demek Sivas demek
Sivas demek otuz yedi can demek
Otuz yedi can Madımak demek
Sivas'ta Madımak'ta yakılan otuz yedi can.

Ozan A.Kadir Paksoy "Yaralı Temmuz"demiş temmuza

.................
Bugün iki temmuz
İki temmuz dendikçe kanıyor içim
söylesem olmuyor
Söylemesem olmuyor
Yakılmış çocuklar sarılıyor ellerime
ne kundağa beleniyor
Ne beşiğe konuyor
...........................
2 temmuz 1993 tarinden bugüne her iki temmuzda kavurucu yaz sıcağında yüreğim yanar,yanar.İlk çocuğumun doğum günüdür 2 temmuz.1993 yılı öncesi gibi doğum günleri kutlayamam.37 yanan canı anarken unutuyorum kızımın doğum gününü.
2 temmuz Sivas Madımak yangınını anlatan yüzlerce kitap,dergi,şiir yazıldı. Pek çoğunu okudum .Ama her 2 temmuzda öner Yağcı'nın "Sivas'ı Unutmak" kitabını tekrar okuyorum Sivas'ı unutmamak için.

Diyor ki Öner Yağcı""Pir Sultan'ın diyarındaki yangının alevleri hala yakıyor yüreğimizi. Alçalıyoruz. Milyonlarca yıldan bu yana ayağa kalkıp yükselen insan adını lekeledik bir daha. İnsan olmaktan utanıyor, yaşamdan tiksiniyoruz. Kimin yarası yok söyleyin?Kim kanamıyor?Kimin acımıyor yüreği? Kimin "Sivas" değince"2 temmuz"değince ürpermiyor vücüdu? Sivas yangını unutulur,ya Sivas'ta yanmak?Unutma hakkımız var mı?bence yok.Bağışlama hakkımız var mı?Bence yok .Eğer unutmazsak yaşamı hak ederiz.Unutma diyor haritalardan Sivas.Unutma diyor mezarlıklar, çocuklar ,bebelerimiz, geleceğimiz .Unutmayın ve anlatın diyorlar. Ben de anlattımYazdım dilimin döndüğünce ,yüreğim elverdiğince,bilincimle ve duyarlılığımla.Ve "Sivas'ı Unutmak"dedim tüm yazdıklarıma""

Cumhuriyetimizin temellerinin atıldığı yer olarak anımsamak varken ; Sivas seni böyle mi anımsayacaktık! Bunu sana layık görenlerden hesap bile soramadık .Neden , niçin, nasıl sorularımız uzayıp gitti, yanıtını bulamadık.
Çorum gibi ,Maraş gibi unutmayacağız Sıvas ve Madımak . Şimdiye kadar müzeye dönüştüremediğimiz Madımak ; bu utançla kebab salonu olmaya devam et.Nasıl olsa tarih bir gün seni sergileyeçektir.
On altı yıl önce aydınlıktan korkan yarasalar tarafından yakılarak yaşamlarını veda eden aydınlarımızı saygıyla anarken ,unutulmamaları en büyük umudumuz olmalıdır.

02 Temmuz 2009 2-3 dakika 10 denemesi var.
Yorumlar (3)
  • 15 yıl önce

    unutmadık ...unutmak ihanettir kendimize

    duyarlı yüreğinize selam olsun

  • Gönlüne yüreğine sağlık değerli öğretmenim.Çok güzel,öğretmence ve bir ana yüreğinin yanışı,bir ananın yüreğinden gelen şevkatin haykırışı,işte bu.Zatınızı yürekten kutyorum.tebrikler😙😕😕😕👍

  • 14 yıl önce

    Slm. Gönül dostu olmak isterim çünki aynı yangını sizinle tüm insan olan insanlarla yüreyimde hissediyorum ve yüregimin yangını mezarıma kadar devam edecek.Lakin bir sivaslı olarak sivasın yargılanmasını yüregim kaldırmıyor.sivası yakanlar yarğılanmalı sivas degil.otuz yedi can ile birlikte sivasta kökten yandı ve halada yanmakta kıyamete kadarda sivasın yangını asla sönmeyecek.Yalnız sivas ve sivaslılar ne yakan olacak nede yanan olacak yanan canlar gibi insan olacak.sayğılarımı sayfanıza bırakıyorum.