İnatçı

Bu sabah aynı dar sokağın ince kaldırımına gelişi güzel atılmış alçak taburelere oturmuş çayını yudumlayan Sami hoca ile karşılaştım, gözlükleri burnun ucunda göz bebeklerinde yılların yorgunluğu, aynı tebessüm mimiklerinde, usulca buyur etti, isyan ve sükunet vardı şakaklarına çökmüş çizgilerinde, haykıracağı sözcükleri sanki ezberiydi, yutkundu önce, hal hatır sordu, nedensiz görünmememizin hesabını istedi bir çırpıda. Gülüştük, tokalaştık.
Aksak geceden sarkan, aydınlığı yağmur bulutları arkasına saklamış, sessiz bir günü bozdu tok sesi.
Bak hocam!.. Yıldım, bunaldım, anlatmasam, sessiz kalsam çıldıracağım?
İlk kez böyle hiddetli gördüm, haykırmaktan öte kusacaktı tüm sakladığı sözcükleri, dokunmaktan ileri bin ah işitmek vardı, vardı dı o varlar da benim ilacım dı sanki. Sükunetini takındı mimiklerini güzelleştirdi başladı söze ...
'Üç çeşit insan vardır'
1-Eşek olanlar 2-eşeğe binenler 3-eşeği çekenler
Bizler; Eşek olanlardanız. Bizi yöneten siyasetçiler eşeğe binenlerdir, onlara oy verenlerde eşeği çekenlerdir.'
Şaşkınlığım her sözcüğünde; kalp atışlarımı zorluyor, düşüncelerimi yoruyordu. Anlamadım diyemiyordum, sadece;
'Üstat; bilirsin eşek inatçı ya durursa?'
'hocam durmaya gelmez, o kadar çok inip binen var ki, bir o kadarda de tekmeleyip, kamçılayan olacaktır.'
'peki ya çekenler çekmekten vazgeçip, eşeği bağlayıp giderse;'
Güldü, hatta kahkaha attı.
'bu güne kadar yüzde ellisi çekti, yüzde biri bindi, dua edelimde çekip binenler artmasın, eşekler azalmasın'
Haklıydı, Bugünde bir ders almıştım ustamdan, gözlerim ufaldı, çayımı yudumladım, izin isteyip kalktım.Her adımımda; eşekleri, binenleri, çekenleri düşünerek çoğaldım.

28 Eylül 2014 1-2 dakika 27 denemesi var.
Yorumlar