İnsan

İnsan insanın dostu mudur yoksa kurdu mudur  elbette göreceli bir kavramdır, kimilerine göre belki ikisi de değildir.Düşünmek,düşünce üretmek ve bunu hayatında pratiğe dönüştürmek insan olmanın en  kutsal yetisidir.

"İnsan nedir?" diye sorsak  her kafadan bir ses çıkar buna eminim,kime bir soru sorulsa,sanki o konunun uzmanıymış gibi bilgeliğe soyunan bir toplumuz ne yazık ki.Spor,siyaset hiç farketmez,aklına ne gelirse  örneğìn "karın ağrısını ne geçirir" diye sorsanız doktor kesiliriz hemen.Bu  arada küçük bir anımı hatırladım.Geçen yıl bir rahatsızlığımdan dolayı doktora gittim,tabi doktor muayene edip kan tahlili yaptırmamı istedi,ben laboratuvarın kapısında sıramı beklerken  orta yaşlardaki bir kadın yanıma yaklaşıp  şikayetimin ne olduğunu sordu,ben de söyledim,öyle bir öneri de bulundu ki....Koltuk altında kıl dönmesi varmış,bir kolunu devamlı havada tutuyor, kolunun ağrısından sabaha kadar uyumadığını söylüyorduDiyecektim:"Siz neden denemiyorsunuz da doktora geliyorsunuz?"

Beş tip insan vardır  kanaatimce:

Üretici insan;az zamanda,az imkanlarla harikalar yaratan tiplerdir.Çalışmaktan keyif alan,her soruna çözüm bulabilen ya da çözen,genellikle pozitif düşünebilen,hem kendisiyle hem de çevresiyle barışık,paylaşmayı ve eleştiriyi seven ve bunlardan beslenen tipler.

Tüketici insan;her şeyi  halihazır bularak,har vurup harman savuran tipler.Emek vermedikleri için  hiçbirşeyin kıymetini bilmezler ve herşeyi bir mal  bir araç olarak görürler.

Menfaatçi insanlar;özellikle bazı gruplarda-partiler ve cemaatlerde-ağır basan bir konu.Genelllikle ekonomik çıkar için yapılıyor örneğin bir iş adamı ya da  küçük bir esnaf o grupa girerek hem daha fazla tanınmak hem de kesesini doldurmak istiyor.Günlük hayatımızda bu tip insanların sayısı hiç de  az değil.

Şikayetçi insanlar;yapılan işlerden,söylenen sözlerden hatta yediğinden içtiğinden  bile memnun olmayan  tiplerdir ki bunlara birşeyi beğendirmeye çalışmak iğneyle kuyu kazmaya benzer.Kusursuzu ararlar ancak kendileri kusursuz değildir bu çok ilginç.Ne aradıklarını ne istediklerini hatta kendilerini bile bilmekten aciz insan tipidir,bu yüzden pek sevilmezler,bahaneci diye algılanırlar ve halkla olan ilişkileri de sağlam,düzgün değildir,bazen dışlanabilirler.

Şehvetçi insanlar ise uçkur düşkünü tipler.Cinsellliği, kadın olsun erkek olsun,bir silah olarak kullanan ve bunlardan bir çıkar elde edenler.

Katılırsınız veya katılmazsınız,bunları eksiltebilirsiniz  hatta bunlara ilave de yapabilirsiniz orasını bilemem ancak insan,insanın dostu mu yoksa kurdu mu olduğuna karar verebilirsiniz.

İnsan  düşünceleriyle hem var olur hem de yok olur....


13 Şubat 2022 2-3 dakika 122 denemesi var.
Yorumlar