İnsanlığın Emaresi

 İnsanı, insan yapan nedir diye sorsam muhtemelen herkes farklı cevaplar verecektir. Sevinmek, gülmek, konuşmak VS bir çok şey sıralayabiliriz. Bence insanlığın en önemli belirtisi ağlamaktır. Kimimiz üzüldüğümüzde, kimimiz sinirlendiğimizde gözlerimizin arkasında bekleyen bulut dolar ve usul usul yanaklarımızı ıslatır. Bazen kızgınlığımızla, hüznümüzle, sevincimizle beraber iner göz damlaları. En kuytu köşelerde sıkışsak da, hüzün sarmaşık gibi tüm bedenimizi sarmalasa da, herkes bir durak gibi yarı yolda bıraksa da hep bizimledir gözyaşları. Gözyaşıdır; en mazlum gözü simgeleyen, ahengi bozulmuş bedeni iyileştiren. Gözyaşıdır; bedene diken batsa da, ruhumuzda çiçek açtıran. Çok şeydir gözyaşı. Mesela bir anne kucağı kadar samimidir. İnsanların ilk dilidir. Acıkan çocuğun gülmesi yerine ağlaması ile çaresizliğin dili olur. Müjdeli haber aldığımızda ağlayarak mutluluğumuzu ifade ettiğimizde sevincimizin dili olur. Bazen bir çığlıkla düşer hüznün sesi olur, bazen melodisiz şarkımıza tutarsız ezgi olur. Kalbimizdeki duyguların dilidir, yani kalpte olanın dışa yansımasıdır. Bütün duyguların yanına yakışan en güzel mezedir. Gözyaşı Etimizle, kemiğimizle bize ait en önemli parçadır. Sözün kısası yağmur kainata rahmet olduğu gibi gözyaşı da ruhumuza rahmettir...

13 Nisan 2022 1-2 dakika 1 denemesi var.
Beğenenler (4)
Yorumlar (5)
  • 2 yıl önce

    Edebiyatla'ya hoş geldiniz nice paylaşımlarınıza

  • 2 yıl önce

    Edebiyatla'ya hoş geldin Rumeysa hanım, ağlamaklı bir yazının mutlu etmesi de güzeldir. Sağlıcakla,nicelerine....

  • 23 ay önce

    Gözyaşının rengi yoktur bir Türk de de bir Rusda da bir Hintlilde de aynıdır. Mübarektir göz yaşları sen anlarsın bazen şehitlere bazen kendi günahlarına o anda cehennemde ateşler söner sen farkında olmadan. Kutlarım ictenlikle. ...

  • 23 ay önce

    Ak köpüklü çaylar duruluğunda bir anlatım. Kutlarım.