Irkçılık Hastalığı

"Irkçılığa (asabiyyeye) çağıran bizden değildir; ırkçılık için savaşan bizden değildir; ırkçılık üzere, asabiyye uğruna ölen bizden değildir." Hz. Muhammed (s.a.v)

Irkçılık duygusuyla, soy-sop iddiasıyla insanları aşağılayanlar; toplumda fitne fesat üretenlerdir. Fitnecinin önde gidenleridir.
Bundandır ki; hiç kimseye insafla, şefkatle, merhametle ve de adaletle yaklaşamaz, kucaklayamazlar.

Asırlarca ırklar birbirini aşağıladılar. Körü körüne bir ırkı-kavmi ya da bir dini üstün sayarak diğer ırkları ve dinleri karaladılar, yok saydılar.
Barbar Türk.................Pis Kürt.
Rum tohumu...............Katil Bulgar.
Ermeni dölü...............Alçak Azeri.
Sahtekar Çerkez...........Gürcü domuzu.
Hain Arap..................Terörist Müslüman.
Gaddar Hristiyan.........Allah'ın belası Yahudi.
Vs...

Oysa hiçbir ırk diğerinden üstün veya alçak yaratılmış olamaz. Üstün olan-değerli olan; şerefli(erdemli) insandır.
Birini kötülemek, aşağılamak, yok etmeye çalışmak; ne o insanı değerli kılar, ne de ırkını.
İnsana sadece insan olduğu için değer veremeyecek kadar "beyni çürümüş"ler bilsinler ki;
Irk-soy-sop hiç bir şeydir.
Zihniyet her şeydir.

Bugüne kadar kime ne faydası olmuş ki, bundan sonra da olsun.
Halkı veya yöneticileri ırkçı olan ülkelerde; zulüm baskı ve terör, ardından acı ve gözyaşı eksik olmamıştır. Dünyada her tarihte (acı tabloları mevcuttur) kanlı yüzünü hep göstermiştir. Irkçılık nice devletleri tarih sayfalarından silmiştir.

Ülkemizde ve dünyada olduğu gibi, tek veya toplu katliamlarla niceleri vahşice katledilmiş, niceleri işinden-yerinden-yurdundan edilmiştir.

Bunlardan bazıları:
Türkiye'de Ailevi (soykırım) katliamları.
İspanyol ve Amerikalıların yerlilere uyguladığı soykırım.
Norveçlilerin Taterlere (göçer) uyguladığı soykırım.
İngilizlerin Avustralyalı yerlilere uyguladığı soykırım.
Almanların Batı Afrika'da Namibyalılara uyguladığı soykırım.
Nazilerin Yahudi ve Çingenlere uyguladığı soykırım.
Amerikalı ve İngilizlerin Almanlara uyguladığı soykırım.
Danimarkalıların Alman mültecilere uyguladığı soykırım.
Kıbrıslı Rumların, Kıbrıslı Türklere uyguladığı soykırım.
İslamiyetin ilk yayılma yıllarında Ortadoğu'da, Kuzey Afrika'da ve Batı Türkistan'daki kavimlere uyguladığı asimilasyon ve büyük soykırım.
Bulgarların Türklere karşı uyguladıkları etnik ve kültürel soykırım.
Amerikalıların Irak'ta yaptıkları soykırım.
Vs...

Birinci ve ikinci dünya savaşları, dünyada ırkçılığın hortladığı dönemlerdir.

Üstünlük çabası içinde, başkasını küçük gören, aşağılayan insan, kendindeki eksikliği göremez.
Irkçılık; düşünmekten yoksun olan insanların beynine atılan hastalıklı bir tohumdur ve insanlık için en büyük tehdittir. Toplum bağlarını zayıflatır. Dostluğu, arkadaşlığı, kardeşliği, birliği-beraberliği yok eder.

'İtalya'da yapılan bir araştırma; ırkçının beyninin farklı bir şekilde çalıştığını ve diğer etnik grupların fiziksel acıları karşısında duyarsız kaldığını ortaya koydu.
Irkçı duyguları ağır basan kişiler farklı renk veya farklı giyimdeki insanların acılarıyla empati kuramıyor.'

Hangi ırktan-kavimden-soydan-soptan olursa olsun, kafası ve yüreği boş, şiddet eğilimi olan, içinde kinden başka duygu kalmayan insanların geneli saldırgan ve zulümkardır. Üstünlük-asalet davası güderek çok kolay insan harcayabiliyor, hatta vahşice öldürebiliyorlar.

Irkçılık insanlığı ciddi şekilde zedeliyor.
Aynı çatı altında insanca yaşabilmek için; herkesin ırkçılıkla, ırkçı gericilikle-dinci gericilikle mücadele etmesi gerekiyor.

"Aslını inkar eden eşektir" . Elbette insan kendi köklerini daha çok beğenecek, daha çok savunacaktır. Sebebi doğal olarak soyunun özellikleri kendinde vücut bulmaktadır. Kendini savunmasının nirengi noktası da buradadır. Ama bunun adı ırkçılık değildir, doğal olan, yaratılışta olandır. İnsan soyuna benzediği için onu üstün tutar, üstün görür. İlkel insan bu olguyu abartarak ırkçı-faşistliğe vardırırken, gelişmiş insan kendinden olmayanların da kendisi gibi soylarını üstün göreceğini bilir.

Çatışmaya/çıkmaza yol açmadan koca bir orman içindeki ağaçların birlikte yaşamasının faziletini anlar. Oysa her ağaç topraktan ve havadan aldığı besini sadece kendisi için kullanmaktadır.

"YAŞAMAK BİR AĞAÇ GİBİ TEK VE HÜR VE BİR ORMAN GİBİ KARDEŞÇESİNE."

*Müsadenizle*

27 Haziran 2013 3-4 dakika 58 denemesi var.
Yorumlar