İstiklal Marşı Dokuz Kıtadır

Doksanlı yılların sonuna doğru idi.Bir yarışma programında soru soruldu.Soru şu. İstiklal marşı kaç kıtadır.Yarışmacı düşündü düşündü ve dediki dokuz kıtadır.Yarışmadan elendi.Adam Türkiyede yaşıyor üstelik yaşıda kemale ermiş.O yarışmacı farkında olmadan güzel bir noktaya ayak bastı aslında.Neden diyeceksiniz şunu söyleyeyim size KITA NEDİR.Kıta dört mısradan oluşan vezin birimine kıta denir.İnanmayan varsa açsın edebiyat terimlerini gösteren bir sözlüğe baksın.istiklal marşının dokuz kıtası var.Neden biliyor musunuz.Onuncu kıta dediğimiz vezin birimi beş mısradan oluşuyor.Az önce dediğim şeyi tekrar ediyorum. Kıta dört mısradan oluşan bir vezin birimidir. Son vezin birimi ise beş mısradır.Yani son vezin birimi kıta deyil.
dalgalan sen de şafaklar gibi ey şanlı hilal
olsun artık dökülen kanlarımın hepsi helal
ebediyen sana yok ırkıma yok izmihlal
hakkıdır hür yaşamış bayrağımın hürriyet
hakkıdır hakka tapan milletimin istiklal

Madem dört mısradan oluşmuyor kıta olamaz.Kıta deyilse o zaman son vezin birimi ney.lise yıllarımdan kalma edebiyat bilgisiyle size şu cevabı vereyim.Beş mısradan oluşan vezin birimlerine konusu itibariyle ŞATHİYE bazılarınada MUHAMMES deniyor yani son vezin birimi konusu itibariyle şathiye ya da muhammestir. Hangisi olduğunu bilemem Hangi konuyu işlerse muhammes hangi konuyu işlerse şathiye bunu edbiyattan anlayan birileri varsa çözmeleri için onlara bırakıyorum.YANİ İSTİKLAL MARŞI DOKUZ KITA diyer kıta dediğimiz onuncu vezin birimi ise şathiye ya da muhammestir.

22 Temmuz 2011 1-2 dakika 6 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar