İyilik Nereden Doğar?

İyilik nereden doğar; iyilik göreceli midir? ve bir çok soru aklımıza kısa düşünce nöbetleri sırası da gelir.
ve aslında hiç gerektiği kadar da durmayız bu konu üstünde. Dünya üzerinde hayallenen ütopyalarda ve daha iyisini amaçlayan kanunlarda yasaklarda hep iyiliğe ulaşmak güzele varmak amaçlanır.
Peki her iyi şeyin arkasında karanlıklar olduğu doğru değil midir?
Bildiğimiz vicdan herkesce iyi olarak yorumlanır vicdanın doğum yeri kötülüktür değil mi?
İnsan yaptığı sadistlikten yada kötülükten sonra vicdan azabı çeker ya da her barış anlaşması bir savaştan sonra oluşur.
Tabi bu söylediklerim de aynı iyilik gibi göreceli düşüncelerdir. Bu konu gibi insaoğlunun aklındaki binlerce muallak sorunun cevabu nerde? sorusu insan beyni için aşırı genelleme olur.
İyi dediğimiz yakınlarımızdan ibaret oluyor bazen... evet herkesin annesi babası iyidir. kimse onlara bir de dıştan bakmayı aklından geçirmez nedense bu bir bakıma bağnazlık, bağnazlık da düşünce darlığına işaret değil midir?
insan düşündükçe eskiden beri emin olduğu şeylerden şüphe duymaya başlıyor ve beyninin sonsuzluğunu daha da kavramış oluyor sanki.
kendi içimdeki beyin fırtınamın karmaşık dışarı çıkışını paylaşma imkanı için teşekür ederim...

21 Haziran 2009 1-2 dakika 6 denemesi var.
Yorumlar