İzmir

İzmir'e,

Ne kitaplarda okuduğum ne de resimlerde gördüğüm kıyısında kıvrılmış gül dalıydın.

93 baharında yedek asker edasıyla, uzunca otobüsün sol yanına seni İlk görmelerimi not düştüm. İlk Hasan Tahsin anlatmıştı seni. Ben not alıyordum...

Uzun upuzun yoldu bu. Serseri bir düş oluyordun sarı sıcak...

Yelkovanı akrebine eş konak Konak Meyda'nın açmasaydı kollarını şayet içmezdim çayını.
İçimde sükut sakin İstanbul özlemi, başımda tonlarca ağırlık, Hürriyet, peynirli börek, kurşun kalem...

Dolaştım Karşıyaka sokaklarını.
Ne çok benziyor Bostancı'ya...

Elleri Hanımeli, yüzü imbatında gün aydınlığı çat kapı Tomris teyze ile Boğaziçi'nden Yalçın tanıştırdı beni. Güzeldi kahven, içtim, dinledim ve kendi dilinden eski bir oğul oldum, gidip de dönmeyen...

Saman sarısı yürekler iltica etti şiirlere. Soğuk bir havanın getirdiği, paftası meçhul dilekler tuttum.

Kayıp giden rakamlardı sokakların! Garipsemiştim. Rakamla sokak adı mı olur?
Şimdi anlıyorum,yüreğinin bölmelerinde bir nefes atışı önceliklerin vardı. Hepsi sıra ile...

Yok yok yazacağım bunu!

Birkaç sene evvel geldim sana hatırlarsın. Toplanacağız şairler hep bir ağızdan. İndim uçaktan, sabahın sekizi, aradı babam;

-Neredesin Cemal?
-Baba İzmir'deyim.
-Hayırdır?
-Sitenin toplantısı var
-Siz orada inşaat mı yapacaksınız ,haberim yok !
-Baba yazıyorum ya, ben şiir edebiyat sitesinin ... Diye daha lafımı bitirmeden babam;
-Cemal telefonu kapat dedi...

Allah rahmet eylesin. Her aklıma geldiğinde, içimde sancı bir de sen gülüyorum...
Ağladım kimi zaman Temmuz'lara. Sivas'ta yanarken insanlar ben tamamı sekiz manga askerle ölmüştüm.

Ege bana bakıyordu, bense insanların yüzlerinde acının harelerine...

Ne çok şey saklamışım sana ve senin olan insanlarına dair. Yaşanası bir dünya oldun içimde.

Kordon'da nasırlı elleri ile fal bakan mavi gözlü çingene kadının şivesiydin sen.
Sevilesi Özlenesi...

Uzakta yakın olanları bekleyen Sermin lütfeder çağırırsa, geleceğim tez zamanda ziyaretine...

Bugün,
Yarın,
Daima

Hep sevgiyle kal...

27 Ağustos 2013 1-2 dakika 21 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar (17)
  • 10 yıl önce

    Ne güzel bir İzmir'di o sene.

    İstanbul, Ankara, Bursa v.b. illerden akın akın doluşmuştuk İzmire... Gündüz havagazı fabrikasındaki mekanda şiir toplantısı, gece Asansör de dibine vurulan rakılara ve doyumsuz sohbetlere eşlik eden muhteşem İzmir.

    Senden gelin de aldım. Bir de yeğen verdim sana😡

    Özlendin.

    Şimdi sıra sende İzmir.

    Çağır bizi demineud83cudfbb

  • 10 yıl önce

    evet babanın site olayını o an anlattığında gülmekten katılmıştık :) eskiler bir başka ki biz de eskidik mi ne bilmiyorum...

    Yadigar İzmiri'in geçmiş hatırası benle pek iyi değildir. Hala da pek düzelmedi en son bir yara daha aldım izmir'den çanakkale kadar ölümcül olmasa da yaralandık işte be cemalım :)

    sermin hanım davet etmez çünkü her dem açıktır geniş kanatları ne zaman yolun düşer bilmem ama gittiğinde göreceksin bunu...

    dip Not: sen bu güzel anılarına çok ara verme ki biz okurlarını bu zevkten mahrum etme...

    cemalım, cemalım cemalımmmmm aslan cemalımmmmm ud83cudfbb 😡 🤐

  • 10 yıl önce

    efendim öncelikle bu yazının değişmesinde gösterdiği

    çabayı saygı ve takdirle izlediğim sayın bulut kara'ya

    teşekkür etmek istiyorum ki o bilir b/izi😂

    ve sayın mıhçı

    izmir'le bütünleştirdiğiniz ben ki,

    s/iz olmazsanız

    olmazlardandı heybetim/iz

    güzelden öte yaşanan anlar ve kazanılan

    dostluklar bugüne gelebildiyse eğer herkesin bu

    konuda ki katkısı kayda değerdir ve ve :

    izmir bu ''kocaman yürekleri'' her dem demlemeye

    hazır ve amadedir

    sevgi ve saygılarımla 🙂

  • 10 yıl önce

    Sevgili Cemal Abicim, Bir kez daha ve bir kez daha içime çektim dizelerinden şehr-i güzelimi .Soluğumu tuttum, gözlerim dolu dolu öyle vardım finaline.. Ne çok özlemişim ailemi demiştim ya hani, Bu kez yorumları da katınca yazının sonuna, tutamadım, izin verdim kirpiklerimden düşmelerine.. ve,

    "Saman sarısı yürekler iltica etti şiirlere. Soğuk bir havanın getirdiği, paftası meçhul dilekler tuttum. " demişsin hani,

    Dileklerin kabul olsun dilerim şehrim adına. Ve ille de davetse beklediğin ben davet ediyorum.Saman sarı'n..

    Hadi atla(yın), gel(in) yanımıza..

  • 10 yıl önce

    Şiirkolik sitesinin en güzel yanı bu işte yaşanılan anın keyfini huzurla, şiirle ve dostça çıkartmak, sonrasında ise mutlulukla yad edip bir yenisini daha istemek.. Haydi İzmir mektuplara konu olan o güzelliği bir kez daha yaşat bize. darısı Ankara'ya diyelim.. Teşekkürler Cemal bey..