Kaç Paralık Adam

Türkçe'yi çok sevmeme rağmen bu cümleyi hiç sevmiyorum,kurmasını, yazmasını ve duymasını. "Kaç paralık adamsın?"

Her meslek kutsaldır ve hiçbir meslek insanı Allah'tan uzaklaştıramaz,mesleklerin ruhu,gizemi, özellikleri ve sorumlulukları vardır.Çalışanlar hakkı gözetip helalı ve haramı,doğru ile yanlışı ayırt edebildiği zaman kazancının bereketini görecektir,günümüzde hacısıyla,hocasıyla,sanatçısıyla faize bulaşmayan yok neredeyse; bu gidişatın sonu hüsran olacak.Hacı amcaların,promosyonu yüksek veren bankaların önünde oluşturdukları kuyruklar içler acısıydı.

Konuyu dağıtmadan söylemek istediğim şu:Neden bir kişinin kazancı,insanlığıyla eş değer görülür?Açılımı şöyle oluyor bunun;maaşın yüksekse kaliteli adamsındır,eşin dostun,sevenin çoktur,itibar sahibisindir ve başarılısındır ancak bunun tersi ise yani düşük ücretle çalışıyorsanız...

Dinimizde böbürlenmenin yeri olmadığı halde neden insanlar karşısındakini küçük,garip,cahil,becereksiz,bilgisiz olarak görmeye meyillidir? Oysa ne diyordu İsra Suresi 37.Ayet: "Yeryüzünde böbürlenerek yürüme.Şüphesiz sen ne yeri yarabilirsin ne de boyca dağlara ulaşabilirsin."

Dünyanın en ünlü holding şirketinde yönetici de olsanız,geçiminizi hurdacılık yaparak da sağlasanız;hepimiz bir et bir kemik ve bir ruhtan ibaretiz ayrıca Kur'an'da Allah katında insanların en üstünün en çok takva sahibi olanlar olduğu belirtilmiyor mu?

Şu felsefi soruyu sormadan edemiyorum:" Para mı insanların patronudur yoksa insanlar mı paranın?"

10 Temmuz 2023 1-2 dakika 132 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar