Kadının Adı Var !

Ülkemizde ;
- Okuma yazma bilmeyenlerin %82 si kadın
-9 bin kadın eşlerinden şiddet gördüğü için polis korumasında
- binlerce erkek eşine şiddet uyguladığı için evden uzaklaştırma ya da denetim altında tutulmaya tabi
- 2013 yılı itibariyle kadına uygulanan şiddet % 1400 arttı ! (oldukça ürperen bir sayı)
- kadın-erkek eşitliğinde dünya sıralamasında 135 ülke arasında 124. sırada
- her 10 kadından 4 ü şiddet görüyor
- her 3 kadından 1 i işsiz
- taciz, şiddet, haksızlığa uğrama, kendi evinde köle olan kadınlar nerede ise CİNS KIRIMINA doğru gidiliyor !
- Devlette kadın yok
- 550 vekilden sadece 79 u kadın
- 25 bakandan sadece 1 i bakan
- kadın müsteşar yok, Büyük elçi sayısı da bir elin parmakları kadar
-yasaların ve yargının kadınlara olan haksız kuralları ve uygulamaları .
- türban baskısı, inançda zorlamalar, eve kapatmalar, sosyal alandan uzaklaştırmalar ve 3-5 çocuk doğurmaları için ciddi beskı ve telkinler ..
Ve daha, neler, neleri olmayan kadınlarımız !..

Bu ülkede ve dünyada; kadınların her türlü sorunlarını, yine kadınların kendileri çözer ancak. Bu konuda erkeklerden yardım beklemek naifliktir, saflıktır, gerçeği görememektir.
Tüm bu sorunların müsebbibi, uygulayıcısı ve işkencecisi yani suçlusu olan erkekten yardım ve çözüm beklerseniz, kaybetmeye devam edeceksiniz demektir.

' Kurtuluşunu bir başkasında görmek,yıkılmanın en güvenli yoludur ' der Simone de Beauvoir ..

Yıkılmamanız için, çözüm için, kurtuluş için ; örgütlü bir dayanışma içinde ve bilinçli olmak zorundasınız.

' Soframızda yeri öküzümüzden sonra gelen' kadınlarımız.
8 Mart Dünya Kadınlar Gününüz Kutlu Olsun demeye dilim varmıyor ama,

GÜNÜNÜZ KUTLU OLSUN

08 Mart 2013 1-2 dakika 231 denemesi var.
Beğenenler (3)
Yorumlar (1)
  • 11 yıl önce

    Evet belki bir yere kadar haklısınız ama sadece kadınların dayanışma içerisinde veya dik durmasıyla çözülecek bir şey değil bu. Günümüz erkekleri birazda bağnazlıktan sıyrılmalı. bu da sizin elinizde demeyin lütfen.!

    Bu konu dışında yazınız güzeldi. Bir erkek olarak farkındalık içerisinde beni sevindirdi açıkcası. Yazan ellerinize sağlık. Saygılar